معدن

غول معدنی MMG چین، معدن مس لاس بامباس خود را در پرو، دومین کشور تولیدکننده بزرگ فلز در جهان، به دلیل ناآرامی های مداوم جامعه، به بهانه دوره تعمیر و نگهداری تعطیل کرده است.

به گزارش ایراسین، غول معدنی MMG چین، معدن مس لاس بامباس خود را در پرو، دومین کشور تولیدکننده بزرگ فلز در جهان، به دلیل ناآرامی های مداوم جامعه که در اواخر سال گذشته توسط رئیس جمهور پدرو کاستیو به وجود آمده بود را به بهانه دوره تعمیر و نگهداری تعطیل کرده است.

خبرگزاری های محلی گزارش دادند که اعتراضات سراسری روز چهارشنبه در هشتمین هفته از بحران سیاسی این کشور آمریکای جنوبی ادامه یافت. موج تظاهرات ادامه دار حدود ۳۰ درصد از تولید مس آن را به خطر انداخته است. به گفته منابع آگاه، از ۷ دسامبر، زمانی که کنگره رئیس جمهور کاستیلو را برکنار و او را دستگیر کرد، ۵۸ نفر کشته و ۱۷۹۲ نفر مجروح شده اند.

معدن مس لاس بامباس، که ۲ درصد از تولید فلز مس را در سراسر جهان به خود اختصاص می دهد، به دلیل اختلال در حمل و نقل ورودی و خروجی، با کمبود منابع حیاتی مواجه شده بود. در حال حاضر هم حدود ۸۵۰۰۰ تن موجودی مس در سایت معدن موجود است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اختلالات تولید مس در پرو، درآمد فلز سرخ به ارزش تقریباً ۴ میلیارد دلاری را تهدید می کند. راس کارول، مدیر مالی MMG گفت که این شرکت در طول سال گذشته ۲۵۰۰۰ تن تولید مس را به طور ماهانه از دست داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =