سپاهان - استقلال

در حالی که نقل و انتقالات نیم‌فصل فوتبال ایران به صورت رسمی پایان یافته است، اما اخبار و حواشی نقل و انتقالاتی همچنان از مباحث داغ فوتبال ایران به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، زمان نقل و انتقالات نیم فصل فوتبال ایران هر چند به صورت رسمی پایان یافته است، اما همچنان بعضی از باشگاه‌ها در تکاپوی پر کردن جاهای خالی لیست خود هستند.

یکی از این باشگاه‌ها که فعالیت‌های نقل و انتقالاتی خود را به آخرین ثانیه‌های فصل نقل و انتقالات و پس از آن موکول کرد، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان است.

سپاهانی‌ها پس از فسخ قرارداد با رناتو داسیلویرا، تا کنون ایگور کاتاتو برزیلی را به خدمت گرفتند و قرارداد امید نورافکن را هم تمدید کردند، اما این پایان کار طلایی‌پوشان نیست و یکی دیگر از گزینه‌های سپاهان برای تقویت خط دفاعی سیاوش یزدانی است و به نظر می‌رسد در روزهای پیش رو خبر رسمی انتقال این بازیکن به سپاهان منتشر خواهد شد.

به همین بهانه نگاهی داشتیم به مهم‌ترین و جنجالی‌ترین نقل و انتقالات میان سپاهان و استقلال در تاریخ لیگ برتر فوتبال که در ادامه می‌خوانید:

خسرو حیدری

یکی از جنجالی‌ترین نام‌های مشترک میان سپاهان و استقلال بی‌شک خسرو حیدری است، این دفاع راست سابق فوتبال ایران در تابستان فصل ۹۰-۸۹ از استقلال به سپاهان پیوست تا شاگرد امیر قلعه‌نویی شود، پس از یک فصل درخشان، حیدری که راه سایر ستاره‌های آن فصل سپاهان را در پیش گرفت و ساز جدایی کوک کرد تا بالاخره در آخرین لحظات فصل نقل و انتقالات رضایت‌نامه‌اش برای بازگشت به استقلال صادر شود.

خسرو حیدری

سیدمهدی سیدصالحی

سید صالحی که از سپاهان به فوتبال ایران معرفی شد و با این تیم عنوان آقای گلی‌ مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را نیز کسب کرد، پس یک دوره حضور در پیکان، راهی استقلال شد و پس از دو سال حضور در جمع ‌آبی‌پوشان دوباره تصمیم گرفت تا پیراهن طلایی را بر تن کند، نکته جالب در خصوص سیدصالحی این است که وی در رویارویی‌های‌ سپاهان و استقلال سابقه گلزنی برای هر دو تیم را در کارنامه دارد.

سیدمهدی سیدصالحی

مهدی رحمتی

سید مهدی رحمتی پس از دو فصل حضور در سپاهان که منجر به کسب دو قهرمانی متوالی در لیگ‌های نهم و دهم برای وی شد، مانند خسرو حیدری ساز جدایی کوک کرد و با توجه این که بر خلاف هم‌تیمی سابقش قراردادش با سپاهان به پایان رسیده بود، بدون هیچ مشکلی راهی استقلالی شد که هدایت آن را پرویز مظلومی بر عهده داشت.

مهدی رحمتی

مجتبی جباری

بدون هیچ حرف و حدیثی لقب جنجالی‌ترین انتقال میان دو باشگاه اصفهانی و تهرانی به مجتبی جباری اختصاص می‌باید، شماره ۸ همیشه شاکی‌ آبی‌ها پس از این که با علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل وقت استقلال به مشکل خورد، در ابتدای فصل ۹۳-۹۲ به سپاهان پیوست، البته این انتقال دوام زیادی نداشت تا تنها پس از ۴ هفته کرانچار فقید او را در اختیار باشگاه قرار دهد و ما هیچوقت شاهد زوج محرم نویدکیا و مجتبی جباری در سپاهان نباشیم.

مجتبی جباری

وریا غفوری

وریا غفوری چند ماه پس از این که با پیراهن نفت تهران دروازه استقلال و مهدی رحمتی را از فاصله ۴۰ متری هدف قرار داد، به سپاهان پیوست، فصل اول او در جمع زردپوشان دیار زاینده رود به دراماتیک‌ترین شکل ممکن و قهرمانی در آخرین ثانیه‌های چهاردهمین دوره لیگ برتر به پایان رسید؛ فصل دوم اما چیزی نبود که او انتظار داشت و در پایان همین فصل تصمیم گرفت از سپاهان جدا شده و به استقلال بپیوندد.

وریا غفوری

فابیو جانواریو

هافبک موطلایی و برزیلی استقلال که گل قهرمانی استقلال در لیگ هشتم را به ثمر رسانده بود، در ابتدای فصل ۹۰-۸۹ به جمع شاگردان امیر قلعه نویی در سپاهان اضافه شد و طعم شیرین قهرمانی را این بار در اصفهان چشید، این پایان کار او نبود و یکی نفراتی که در فصل کوچ انبوه ستاره‌ها از سپاهان به این تیم پشت نکرد جانواریو بود، فابیو که در نخستین بازی لیگ یازدهم دروازه آبی‌پوشان تهرانی را باز کرده بود، مزد وفاداری‌اش به سپاهان را گرفت و در پایان فصل با زلانکو کرانچار دومین قهرمانی متوالی خود و سومین قهرمانی متوالی سپاهان را جشن گرفت و پس از آن بود که در ابتدای لیگ دوازدهم دوباره به استقلال بازگشت.

فابیو جانواریو

هاشم بیک‌زاده

یار همیشگی امیر قلعه‌نویی سرنوشتی مشابه فابیو جانواریو داشت، از استقلال به سپاهان پیوست، دروازه تیم سابقش را در ورزشگاه آزادی گشود، با سپاهان دو فصل متوالی قهرمانی لیگ برتر را جشن گرفت و دوباره به استقلال بازگشت.

هاشم بیک‌زاده

سیاوش یزدانی

و البته می‌رسیم به کسی که بهانه اصلی نگارش این مطلب بود، سیاوش یزدانی از پیکان به فوتبال ایران معرفی شد و در ابتدای فصل ۹۷-۹۶ با درخواست کرانچار به سپاهان پیوست، فصل اول او مطابق انتظار پیش نرفت و هم سپاهان و هم سیاوش عملکرد پرنوسانی داشتند، در فصل دوم اما با بازگشت سپاهان به جمع مدعیان قهرمانی یزدانی نیز عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت تا سپاهان با ۲ امتیاز اختلاف به پرسپولیس نایب قهرمان لیگ لقب بگیرد، در فصلی که به گواه آمار سپاهان شایسته عنوان قهرمانی بود، سیاوش در پایان این فصل تصمیم به جدایی از سپاهان گرفت و پیراهن استقلال را بر تن کرد اما در تهران نیز روزهای پرنوسانی را پشت سر گذاشت و حتی مدتی از فوتبال دور بود، حالا دوباره یزدانی به سپاهان بازگشته و باید ببینیم این انتقال بین دو قدرت فوتبال ایران در نهایت به سود کدام یک خواهد بود.

سیاوش یزدانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =