• ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
  • کد خبر: 33288
  • readingTime: ۱ دقیقه
تامین مالی زنجیره‌ای صنایع

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه ریزی برای افتتاح ۴۷۷ طرح صنعتی و معدنی در ایام دهه فجر خبر داد.

به گزارش ایراسین، محمد مهدی برادران با بیان اینکه بیشترین رشد صنعتی سال گذشته را در حوزه صنایع داشته ایم گفت: افتتاح این طرح‌ها با حضور صاحبان صنایع به ادامه فرایند تولید و صادرات کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: امسال ستادهایی در قالب ستاد دهه فجر صنعت، معدن و تجارت در همه استانها، معاونت‌ها و سازمان‌های وابسته به وزارت صمت با کمک صاحبان صنایع، معادن و مجموعه اتاق‌های بازرگانی شکل گرفته و فعالیت‌های خود را با رویکرد تبیین خدمات نظام جمهوری اسلامی در ۴۴ سال گذشته در عرصه صنعت و معدن هدفگذاری کرده اند.

وی اضافه کرد: برنامه‌های ما در ستاد دهه فجر وزارت صنعت، معدن و تجارت با رویکرد تبیینی در قالب نشست‌های مشترک در استان‌های مختلف و صنایع و معادن مختلف و بازرگانی در خصوص اقدامات پس از انقلاب در حوزه صنعت، معدن و تجارت در قالب جلسات هم اندیشی برگزار می‌شود.

معاون وزیر صمت افزود: بسیاری از دانشجویان و جوانان علاقه‌مند به عرصه صنعت باید بدانند که تولید امروز را نمی‌توانیم با سال ۵۷ مقایسه کنیم، زیرا مقیاس و تنوع تولید بسیار زیاد است به عنوان نمونه در شهری مانند کاشان در ابتدای انقلاب ۱۵ واحد تولیدی داشتیم و امسال ۱۵۰۰ واحد تولیدی و کارخانه داریم.

وی با بیان اینکه بسیاری از صنایع مدیون و مرهون انقلاب هستند گفت: شکل گیری بسیاری از صنایع مانند مواداولیه دارو و مکمل‌ها مربوط به بعد از انقلاب است و قبل از انقلاب ما واردکنند در این عرصه‌ها بودیم.

برادران افزود: تولیدات ما به خصوص در نساجی و به طور ویژه نخ ۱۶ تا ۲۵ برابر رشد داشته است و این نشان از رشد مصرف داخلی و صادرات و کاهش واردات است.

معاون وزیر صمت با اشاره به روند تولید و صادرات در یکسال اخیر گفت: ممکن است مردم سوال کنند که آثار اقتصادی این افزایش تولید چه تاثیری در زندگی شان داشته است که باید در پاسخ گفت: این روند آثار بلند مدتی خواهد داشت البته در حال حاضر و در کوتاه مدت نیز افزایش اشتغال و به دنبال آن افزایش درآمد جامعه کارگری و صنعتی و رفاه بالاتر را به دنبال داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =