زلزله خوی

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: نیروهای امدادی این بنیاد از استان‌های همجوار و مرکز در مناطق زلزله‌زده خوی مستقر هستند و ضمن امداد رسانی، برآورد میزان خسارت‌های وارده شده نیز در حال بررسی است.

به گزارش ایراسین، اکبرنیکزاد با بیان اینکه دو زلزله اصلی یکی حدود ۳ ماه گذشته و دیگری در ۱۰ روز اخیر در آذربایجان غربی و منطقه خوی به وقوع پیوسته است،افزود: برای زلزله های قبلی پیگیری موضوع بازسازی از سوی بنیاد مسکن در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در پی وقوع زلزله شب گذشته در خوی به همراه وزیر کشور، رییس هلال‌احمر و رییس حوادث غیرمترقبه،نیروهای امداد رسان هلال احمر، نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی و تعداد دیگری از مسوولان در منطقه حاضر شدیم که در همین رابطه جلسه ستاد حوادث با حضور استاندار و نمایندگان آنها انجام شده است. در این خصوص موضوع امداد و نجات،تامین وسایل گرمایشی و بسته‌های تغذیه مورد بررسی قرار گرفت.

نیکزاد با تاکید بر اینکه براساس دستور معاون اول همه مسوولان مربوطه برای امدادرسانی به زلزله زدگان پای کار هستند، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که وظیفه بازسازی را برعهده دارد هم اکنون با نیروهای خود در منطقه برای امدادرسانی، برآورد میزان خسارت‌ها و تشکیل پرونده برای ساکنان زلزله زده در منطقه مستقر است.

وی ادامه داد: همچنین نیروهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تشکیل پرونده بازسازی و برآورد خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی در مناطق روستایی و شهری با اولویت واحدهای مسکونی روستایی ورود پیدا کرده که تشکیل و تکمیل پرونده در حال انجام بوده تا به فوریت عملیات بازسازی این واحدها آغاز شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: به محض تکمیل و جمع‌بندی میزان خسارت‌ها، آمارها به ستاد حوادث غیرمترقبه و وزارت کشور ارایه می‌شود تا موضوع تسهیلات بلاعوض برای دولت ارسال و با تصویب و تخصیص بودجه برای بازسازی، کار بازسازی واحدهای زلزله‌زده انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =