• ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
  • کد خبر: 32952
  • readingTime: ۲ دقیقه
زهرا ذوالفقاری

بازیکن فصل گذشته تیم فوتبال زنان سپاهان که این فصل با خداحافظی از دنیای بازی در مستطیل سبز به نیمکت تیم های پایه باشگاه مورد علاقه اش منتقل شده، شرکت در دوره دابل پاس را فرصت بسیار خوب در شروع مسیر حرفه ای خود در حیطه مربیگری میداند.

باشگاه سپاهان؛ شرکت دابل‌پاس از سال ۲۰۰۲ کار خود را در لیگ بلژیک، در ادامه بوندسلیگا آلمان و لیگ برتر انگلیس در حوزه آکادمی‌ها آغاز کرده و در سال ۲۰۲۰ از طرف فیفا به عنوان نماینده این نهاد در بحث رصد آکادمی‌ها در حوزه حرفه‌ای سازی انتخاب شده است. این شرکت از یک سال و نیم گذشته آکادمی‌سپاهان را مورد بررسی و تایید قرار داد تا دانش‌افزایی و افزایش آموزش‌های عملی و تئوری مربیان آکادمی‌سپاهان را بر عهده داشته باشد.

زهرا ذوالفقاری بازیکن فصل گذشته سپاهان که در شروع فصل با خداحافظی از دوران پرخاطره بازیکنی وارد حیطه مربیگری شد یکی از مربیان جوانی بود که در این دوره شرکت داشت.

ذوالفقاری در پاسخ به اینکه فوتبالش را از کجا آغاز کرده، می‌گوید: مثل همه اول از بازی تو کوچه پس کوچه ها شروع کردم و بعد راهی تیم های فوتسال مدارس شدم، انتخاب برای تیم منتخب ناحیه دو و بعد هم ۳ سال متوالی در تیم کشوری اصفهان بودم.

فعالیتم تا ۱۶ سالگی در فوتسال بود و در مسابقات مختلف استانی و کشوری و لیگ یک شرکت کردم. بخاطر کنکور دو سال کلا فوتسال را کنار گذاشتم و بعد در مسابقات دانشگاهی به پیشنهاد خانم شهبازی به میدان رقابت برگشتم واین شروع فوتبالم بود.

وینگر فوتبال طلایی پوشان اضافه می‌کند، با ورود تیم سپاهان به لیگ برتر سپاهانی شدم و ۴سال پیراهن مقدس سپاهان را پوشیدم، یک سال در خدمت دیگر تیم شهرم ذوب آهن بودم و دوباره بازگشت به خانه.

اما مربیگری
از آنجایی که به کار مربیگری علاقه بسیار زیادی داشتم، سال ۹۸ اولین مدرک مربیگری ام را گرفتم. فصل گذشته به پیشنهاد آقای یاوری و خانم محمودی تصمیم گرفتم که کار مربیگری را شروع کنم.
به دلیل علاقه زیادی که به مربیگری دارم با خودم عهد بسته ام تا پیگیری و تلاش به هدف و جایگاهی که برای خودم ترسیم کرده ام، برسم.

مدرک B آسیا دارم
در حال حاضر مدرک B آسیا دارم و کمک مربی تیم نوجوانان سپاهان هستم، خوشبختانه در اولین فصل تجربه مربیگری به عنوان مربی بر روی نیمکت این تیم توانستیم مقام سوم مسابقات کشوری نوجوانان را در کرمان به بیاوریم که به عنوان اولین قدم برای من کوله باری از تجربه را به همراه داشت.

دابل دنیای متفاوت مربیگری
ذوالفقاری ادامه می‌دهد: دوره دوم دابل پاس یک دوره بسیار خوبی بود که توسط اساتید بلژیکی تدریس شد، دوره ای که در آن بیشتر از هرچیزی به جزئیات مربیگری، تمرین و فلسه فوتبال پایه پرداخته شد.
به عنوان کسی که اولین سال مربیگری اش را تجربه می‌کند، درس های زیادی از این کلاس گرفتم و مشتاقانه برای دوره سوم که در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، خود را آماده می‌کنم.

دنیای متفاوت مربیگری
دنیای مربیگری متفاوت با دوران بازی است، قبلا اساتیدم این نکته را بارها گفته بودند و الان شخصا حرفهایشان را درک می‌کنم و این سختی را در جوانی به جان می‌خرم.

قول می‌دهم از بهترین مربیان باشم
قول می‌دهم که در آینده نزدیک جز بهترین مربیان فوتبال زنان باشم و جواب کسانی که به من اعتماد کردند با موفقیت بدهم.

سپاهان، خانواده دوم من است
در آخر تشکر می‌کنم از باشگاه بزرگ و حرفه ای سپاهان که خانواده دوم من محسوب می‌شود، به خاطر تلاش هایی که برای رشد و ارتقا مربیان خود انجام می‌دهد. امیدوارم بتوانم با رسیدن به هدف و قله موفقیت جوابگوی زحمات همگی آنها باشم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =