• ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
  • کد خبر: 32875
  • readingTime: ۲ دقیقه
معدن

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از برگزاری نخستین همایش گردشگری معدن در استان زنجان خبر داد و گفت: این همایش در معدن سرب‌وروی انگواران و با تشکیل میز تخصصی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، داود آبیان صبح امروز از تشکیل میزهای گردشگری در ۹ ماهه اول امسال در زنجان خبر داد و گفت: نشست‌های تخصصی راهنمایان طبیعت‌گردی در حوزه میز تخصصی ژئوتوریسم، اکوتوریسم و ماجراجویانه تشکیل شده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از برگزاری نخستین همایش گردشگری معدن خبر داد و گفت: این همایش در معدن سرب‌وروی انگوران و با تشکیل میز تخصصی برگزار خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر میز گردشگری خوراک ایرانی نیز در قالب جشنواره ملی آش ایرانی و جشنواره بین‌المللی غذای کشورهای عضو اکو – جاده ابریشم فعالیت می‌کند، گفت: میز گردشگری میراث جهانی با ترکیب متخصصان پیشنهادی میراث فرهنگی و مدیران پایگاه جهانی هم تشکیل شده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با یادآوری اینکه امسال هفت رویداد استانی و یک رویداد ملی در حوزه گردشگری برگزار شده است، گفت: جشنواره‌های اجرای برنامه نوروزگاه در گنبد سلطانیه، موزه مردم‌شناسی رختشویخانه و پیاده‌راه زنجان، مجتمع غزال خرمدره، ابهر، طارم (شهرداری)، خدابنده، پویش خانواده طبیعت‌دوست در روز سیزده بدر، مسابقه کاروان خودرویی رالی خانوادگی در شهرستان سلطانیه مسابقه فیلم و عکس میراث عاشورائیان و برنامه‌های مناسبتی دهه اول محرم عاشورا و تاسوعای حسینی در سطح استانی برگزار شد.

آبیان با یادآوری اینکه در بخش رویداد ملی نیز جشنواره آش را اجرا کردیم، تصریح کرد: جشنوارهای محلی مانند جشنواره گیاهان دارویی و دم‌نوش‌های سرد و گرم و جشنواره غذاهای سنتی در آرامگاه چلبی اوغلو شهرستان سلطانیه، مراسم یادواره امام خمینی (ره)، یادواره معمار کبیر انقلاب در روستای باغلوجه و جشنواره گل‌محمدی و گلاب‌گیری روستای نعلبندان و جشنواره گردو در روستای سهرورد شهرستان خدابنده، سومین جشنواره گیلاس در روستای ولیدر و جشنواره زیتون شهرستان طارم، همایش پیاده‌روی خانوادگی و جشنواره زردآلو در شهرستان ماهنشان، جشنواره نان و نمک در شهرستان ایجرود، جشنواره جغوربغور در شهرستان زنجان در این ۹ ماه برگزار شد.

وی با انتقاد از ناشناخته ماندن بسیای از ظرفیت‌های گردشگری استان گفت: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران فرصت مناسبی است تا با خلاقیت و روش‌های جدید، این ظرفیت‌ها به گردشگران معرفی شوند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: معرفی جاذبه‌های گردشگری و استفاده از اپلیکیشن‌های جدید در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، در راستای آشنایی مسافران با جاذبه‌های ناشناخته گردشگری زنجان است تا با توجه به نزدیکی زنجان به ۱۰ استان و داشتن تمامی مسیرهای حمل و نقل آسان به این استان گردشگران بتوانند در برنامه سفر خود در نوروز ۱۴۰۲ زنجان را برای سفر انتخاب کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =