آلودگی هوا

سازمان هواشناسی از کاهش دما تا ۸ درجه در نیمه شرقی کشور خبر داد و به افزایش آلودگی هوا در ۹ شهر از جمله تهران به سطح ناسالم برای تمام گروه‌های سنی هشدار صادر کرد.

به گزارش ایراسین، سازمان هواشناسی برای امروز شنبه اول بهمن دماه ۱۴۰۱ با پیش‌بینی کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۸ درجه در شرق کشور اعلام کرد: ماندگاری هوای سرد تا روز دوشنبه در نیمه شرقی کشور انتظار می‌رود.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در جنوب شرق کشور کاهش محسوس دما بین ۴ تا ۶ درجه و ماندگاری هوای سرد تا روز دوشنبه انتظار می‌رود. در شمال شرق کشور نیز کاهش محسوس دما بین ۳ تا ۵ درجه از و ماندگاری هوای سرد تا دوشنبه پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی اعلام کرده است که در غرب، شمال غرب و مرکز کشور نیز ماندگاری هوای سرد تا روز دوشنبه تداوم دارد. استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان بیشترین کاهش دما را تا روز دوشنبه تجربه خواهند کرد.

امروز آلودگی هوا در تهران، کرج و اصفهان افزایش خواهد داشت و پایداری هوا به شهرهای اراک، قم و مشهد نیز خواهد رسید.

طی ۲ روز آینده در برخی مناطق نوار شرقی کشور باد نسبتاً شدید روی می‌دهد که گاهی همراه با خیزش گردوخاک است، تا روز دوشنبه در جنوب استان‌های فارس و بوشهر بارش پراکنده و خفیف روی می‌دهد.

از امروز تا سه‌شنبه در برخی مناطق استان‌های واقع در سواحل دریای خزر به‌ویژه سواحل غربی افزایش ابر و بارش پراکنده روی می‌دهد.

روز سه‌شنبه در دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود، همچنین دریای عمان و غرب تنگه هرمز، و سواحل جنوبی استان بوشهر امروز و فردا مواج و متلاطم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =