زلزله خوی

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر حدود ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه امروز، چهارشنبه، خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند.

به گزارش ایراسین، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر حدود ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه امروز، چهارشنبه، خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند.

احمد وحیدی در نخستین دقایق وقوع زلزله چهارشنبه شهرستان خوی، در تماس با محمد صادق معتمدیان گزارشی از ارزیابی‌های نخستین و اقدامات انجام شده را دریافت کرد.

وزیر کشور بر بسیج امکانات استانی و هماهنگی فوری با دستگاه‌های امدادرسان برای یاری رساندن به مردم شریف مناطق زلزله‌زده، تاکید کرد و خواستار تداوم تماس استاندار با وی برای رسیدگی سریع به حادثه‌دیدگان و ارسال کمک‌های لازم شد.

وحیدی خاطرنشان کرد: همه ظرفیت‌های لازم برای امدادرسانی به مردم حادثه دیده به کار گرفته خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی‌: خدمات امدادی حداکثری به زلزله زدگان خوی ارائه می‌شود

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به حضور مدیران حوزه مدیریت بحران و نهادهای خدمات رسان برای بررسی اولیه خسارت زلزله خوی گفت: خدمات امدادی حداکثری به زلزله زدگان ارائه می‌شود.

محمدصادق معتمدیان افزود: زلزله زدگان در این خصوص دغدغه ای نداشته باشند. بلافاصله پس از وقوع زلزله، تیم‌های ارزیاب و اکیپ‌های امدادی در منطقه حضور یافتند.

استاندار آذربایجان‌غربی‌ ادامه داد: در بررسی اولیه مشخص شده که ۱۵ روستا از زمین‌لرزه آسیب دیده‌اند همچنین بیش از ۷۰ نفر مصدوم شده‌اند.

۳۰۰ واحد مسکونی در زلزله خوی خسارت دیده است

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: طبق گزارش اولیه ارزیابان، ۳۰۰‌ واحد مسکونی در زلزله امروز خوی‌ خسارت دیده‌اند.

امیرعباس جعفری افزود: به این تعداد واحد مسکونی در ۱۵ روستا خسارت وارد شده است البته بررسی ارزیابان همچنان در منطقه زلزله زده ادامه دارد. تاکنون ۷۵ نفر بر اثر زمین لرزه ظهر امروز در این شهرستان مصدوم شده‌اند.

ذبیح الله کاظمی ادامه داد: روند درمان مصدومان در بیمارستان های شهرستان ادامه دارد و خوشبختانه هیچ فوتی در این حادثه تاکنون نداشته‌ایم.

تعداد مصدومان به ۱۳۳ نفر رسید

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به اعزام ۴۴ نفر از نیروهای امدادی در قالب هشت تیم به مناطق زلزله‌زده گفت: ۱۴ نفر از کارکنان جمعیت به همراه تیم‌های امدادی به مناطق روستایی قاشقابلاغ، رهال، هندوان، سعلکده، بدلان و شهانق اعزام شده و ۶ تیم هم در حالت آماده‌باش کامل هستند.

به گفته سرپرست هلال‌احمر آذربایجان غربی، ۷ خودرو شامل آمبولانس، پیکاب و هایلوکس به همراه دو خودروی شخصی برای امدادرسانی اعزام شده‌اند.

محبوبی با تشریح اعلام وضعیت روستاهای ارزیابی شده اظهار کرد: طبق ارزیابی تیم‌های عملیاتی و امدادی هلال‌احمر استان، روستاهای قینر علیا و سفلی، شهانق، چاوشقلی و یدیلر خسارت نداشته‌اند و در حال حاضر تمهیدات برای اسکان اضطراری  خانوارهای  حادثه‌دیدگان روستای وار در حال انجام است.

همچنین طبق اعلام اورژانس مصدومان حادثه تاکنون به ۱۳۳نفر رسیده است.

آماده باش نیروهای اداره گاز آذربایجان غربی در پی زلزله خوی

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: در پی‌ زلزله ظهر چهارشنبه خوی، سه علمک تخریب، چهار کنتور دچار شکستگی و شش مورد گاز خانگی در شهر فیرورق قطع شد.

وی‌ با تاکید بر اینکه در پی اتفاقات به وجود آمده، نیروهای امدادی شرکت گاز در خوی بلافاصله در محل حادثه حاضر شده و تعمیرات لازم را انجام دادند، افزود: نیروهای عملیاتی و امدادی گاز در خوی باید در حالت آماده باشند تا نسبت به هرگونه گزارش جدید در خصوص تخریب‌های احتمالی دیگر اقدامات لازم را صورت دهند.

بر اساس این گزارش، مکان دقیق این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۴۴.۵۸ درجه و عرض جغرافیایی۳۸.۵۸ و عمق ۱۰ کیلومتری زمین گزارش شده است.همچنین حدود ساعت ۱۳ و ۱۹ دقیقه امروز زمین لرزه دیگری با قدرت ۳.۶ ریشتر همین منطقه را لرزانده بود.

زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۴ ریشتر روز ۱۳ مهر امسال در خوی اتفاق رخ داد که موجب خسارت کلی به یک هزار و ۱۰۰ واحد و خسارت جزیی به بیش از چهار هزار واحد مسکونی شهری و روستایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =