صد شرکت برتر

بیست و پنجمین دوره رتبه‌بندی صد شرکت برتر (IMI-۱۰۰) سوم بهمن ماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما با حضور مقامات کشوری برگزار می شود.

به گزارش ایراسین، سازمان مدیریت صنعتی در سال ۱۴۰۱ برای بیست و پنجمین سال متوالی رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران (رتبه‌بندی IMI-۱۰۰) را انجام میدهد و ۵۰۰ شرکت بزرگ و موثر در اقتصاد کشور را طی همایشی که در ۳ بهمن ماه سال جاری برگزار می شود، معرفی خواهد کرد.

این همایش با حضور مقامات کشوری، مدیران شرکت‌های برتر و بزرگ ایران، صاحب نظران اقتصادی و خبرگان صنعتی برگزار می‌شود و در آن، از شرکتهای برتری که رتبه های ویژه ای کسب می‌کنند، تقدیر خواهد شد.

رتبه‌بندی IMI-۱۰۰ در سال نخست (۱۳۷۷) با رتبه‌بندی ۱۰۰ شرکت برتر ایران از نظر شاخص میزان فروش (درآمد) آغاز شد و در سال‌های بعد از آن، با توجه به استقبال خوب شرکت‌ها و برای پاسخگویی به درخواست آنها، به تدریج، تعداد شرکت‌های فهرست به ۵۰۰ شرکت افزایش یافت، همچنین، تعداد شاخص‌های مورد بررسی نیز به ۳۳ شاخص افزایش یافت.

این رتبه‌ بندی مشابه با رتبه‌بندی معتبر Fortune ۵۰۰، شرکت های بزرگ و برتر ایران را هرساله در فهرست های متنوع ارائه و نشر می دهد.

۵۰۰ شرکت، ابتدا براساس شاخص میزان فروش (درآمد) مشخص می‌شوند. پس از آن، بر اساس مجموع ۳۳ شاخص رتبه‌بندی دیگر با هم مقایسه و رتبه‌بندی می‌شوند. هر ساله، شاخص‌های جدیدی اضافه می‌شوند که از آن جمله چهار شاخص: بهره‌وری کل، بهره‌وری کل عوامل، بهره‌وری نیروی انسانی و بهره‌وری سرمایه را می‌توان نام برد.

مقایسه ۵۰۰ شرکت بزرگ ایران با ۵۰۰ شرکت بزرگ ترکیه و ۵۰۰ شرکت بزرگ آمریکا است. در آن رشته‌های مختلف کسب و کار در ایران با رشته‌های کسب و کار در این دو کشور از جنبه‌های مختلف مقایسه می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =