تیم والیبال بانوان سپاهان

با نگاهی کوتاه به عملکرد چند ساله اخیر باشگاه فولاد مبارکه سپاهان به این حقیقت انکارناپذیر پی می بریم که در سایه بصیرت مدیر عامل و هیات مدیره باشگاه علی‌رغم شرایط سخت وبحران اقتصادی، نسبت به تشکیل تیم‌های گوناگون در رشته های مختلف ورزشی در بخش مردان و توجه ویژه‌ به بخش بانوان باعث شده تا به نتایج قابل قبولی دست پیدا کند و در رسیدن به اهدافی چون بومی‌گرایی، توجه به پایه و توسعه هم سو ورزش بانوان و آقایان تا حد زیادی موفق باشد. قهرمانی تیم والیبال دختران در مسابقات لیگ دسته یک و راه یابی به رقابت‌های لیگ برتر موُید و گواه این واقعیت است.

به گزارش ایراسین به نقل از سایت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و به نقل از روزنامه دنیای هوادار؛ از مواردی که همواره و بطور مکرر به آنها اشاره شده است، بحث استعدادیابی درسطوح مختلف شهرستان های کشور بوده وتوجه ویژه به کار زیربنایی و سازندگی که عمومأ درسال های اخیر شاهد سرمایه‌ گذاری پرقدرت باشگاه ها به صورت مستقیم در تشکیل تیم های مختلف بوده ایم، اما در اصفهان باشگاه فولاد مبارکه سپاهان سرمایه‌گذاری کلانی را در امور پایه و زیربنایی در دستور کار باشگاه داری قرار داده که بسیاری معتقدند این سرمایه‌گذاری ها، بالاخره امتیازات و منافعی برای این سرمایه گذار به همراه داشته و در آینده نیزخواهد داشت.

این منافع اگر در کوتاه مدت محقق نشود، بی تردید در میان مدت و بلند مدت تحقق می یابد که بهبود شرایط اقتصادی و پیشگیری از صرف هزینه های کلان خرید بازیکنان غیر بومی، می تواند تاُییدی بر این ادعا ونظرات بالا باشد.

با نگاهی کوتاه به عملکرد چند ساله اخیر باشگاه فولاد مبارکه سپاهان به این حقیقت انکارناپذیر پی می بریم که در سایه بصیرت مدیر عامل و هیاُت مدیره باشگاه علی رغم شرایط سخت وبحران اقتصادی، نسبت به تشکیل تیم های گوناگون در رشته های مختلف ورزشی در بخش مردان و توجه ویژه‌ به بخش بانوان باعث شده تا به نتایج قابل قبولی دست پیدا کند و در رسیدن به اهداف تا حد زیادی موفق باشد، که قهرمانی تیم والیبال دختران در مسابقات لیگ دسته یک و راه یابی به رقابت‌های لیگ برتر موُید و گواه این واقعیت است.

در گفت و گویی که مریم حدادی، سرمربی تیم والیبال بانوان سپاهان با روزنامه دنیای هوادار داشت به جزئیات چگونگی دستیابی دختران طلایی به جام قهرمانی وصعود به لیگ‌برتر می‌پردازد.

خانم حدادی که سابقه ۱۶ سال کار مربیگری در تیم های هیات والیبال استان اصفهان در سطح مسابقات قهرمانی کشور و در رده نوجوانان، جوانان و امید را در کارنامه درخشان خود دارد و درسال ۱۳۹۶ بعنوان کمک مربی با تیم والیبال بانوان باشگاه‌ ذوب‌آهن وخانم فریبا صادقی همکاری داشته است در رابطه با کسب مقام قهرمانی تیم بانوان باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، اظهار کرد: ما کار با تیم سپاهان را از اواخر مرداد ماه شروع کردیم و پس از فراخوان و تست وتمرینات مداوم و مستمر در سالن شش هزار نفری حماسه ۲۵ آبان ورزشگاه نقش جهان راهی مسابقات شدیم. درپی برگزاری ۱۰۵ مسابقه در لیگ دسته اول والیبال بانوان ایران، که برای اولین سال در یک گروه وبه صورت VNL طی پنج هفته به میزبانی رامسر برگزار شد و تیم های اول، دوم و پنجم در یک گروه، تیم های سوم، چهارم و ششم در گروه دیگر به صورت دوره ای باهم دیدار کردند. چهار تیم برتر از دو گروه به مرحله نیمه‌نهایی، رده بندی و فینال راه یافتند که در رده بندی تیم های درفینال مقابل تیم قدرتمند نصر امید تهران با نتیجه ۳ بر صفر به برتری دست پیدا کردیم و جام قهرمانی را بالای سر بردیم و به عنوان تیم قهرمان به لیگ‌برتر صعود نمودیم.

سرمربی بادانش و پر تجربه تیم فولاد مبارکه سپاهان در مورد کمیت و کیفیت مسابقات گفت : حضور ۱۶ تیم آذرخش رامسر، فدک قم، خجسته اسلامشهر، فولاد مبارکه سپاهان، چادرملو اردکان، ستارگان فردا، سورن پیشگام، آرمان سازه، مؤسسه نوین پرواز هزاره سوم. اوستا، الماس جم، گل، ثمین، زرین اسکان میاندوآب، دریانوردان فرح آباد، منافی و فولاد هرمزگان از استان ها وشهرهای مختلف که اکثراً از کیفیت بالایی برخوردار بودند، مسابقات جذابیت تری پیدا کرده بود و رقابت‌ها را برای کسب نتایج سخت و دشوار نموده بود به طوری که بازی سپاهان با نصر امید تهران در مرحله گروهی ماراتن گونه و در پنج ست برگزار شد که در نهایت نتیجه ست پنجم را ۱۵- ۱۳ واگذار کردیم ولی در بازی های بعدی این تیم را شکست دادیم ودر فینال هم با اینکه ست اول ۲۰- ۱۲ عقب بودیم ۲۶- ۲۴ نتیجه را به سود خود کردیم و ست های بعدی را هم برنده شدیم و فاتح سه بر صفر دیدار پایانی گردیدیم. به واقع سه بار با تیم نصر امید تهران روبرو شدیم که بار اول در بازی روز سوم ۳- ۲ بازی را به این تیم واگذار کردیم اما در بازی‌های بعدی علاوه بر تیم تهران، تمامی تیم هارا سه برصفر از پیش رو برداشتیم.

او ادامه داد: دربازی رده بندی سپاهان با ثمین تربت حیدریه و نصر امید تهران با آرمان سازه خراسان رضوی دیدار کردند که سپاهان اصفهان و نصر امید تهران به فینال راه یافتند. که در فینال تیم ما سه برصفر پیروز شد و جان قهرمانی را برای اهالی ورزش اصفهان به ویژه خانواده والیبال به ارمغان آوردیم و جام را به موزه افتخارات باشگاه فولاد مبارکه سپاهان هدیه کردیم. در بازی رده بندی هم دو تیم آرمان سازه خراسان رضوی با ثمین تربت حیدریه بازی کردند که تیم ثمین برنده شد و مقام سوم را کسب کرد.

سرمربی تیم والیبال بانوان سپاهان تصریح کرد: باید بگویم که بازی های ۶ تیم برتر در نیمه نهائی و نهائی که به مدت یک هفته به میزبانی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در سالن شش هزار نفری حماسه ۲۵ آبان ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد از کیفیت بهتری برخوردار بود وبازی های تنگاتنگی به اجرا درآمد.

گفتنی است علاوه بر خانم مریم حدادی سرمربی، خانم ها: هاجر ربیع مدیر، صدیقه سروش و زهره جانقربان کمک مربی، انیسه یاوری مربی بدنساز، شهربانو اکبری پزشکیار، مریم شرکت مدیر رسانه و فاطمه طهماسبی مدیر تدارکات تیم بودند.

در تیم فولاد مبارکه سپاهان قهرمان والیبال دسته اول بانوان ایران، رویا شیری بازیکن ملی پوش و کاپیتان، مائده محمدی، نیلوفر یمینی سلطان، پریسا رحمتی، سارینا شجاعی، الهه موسوی، بهار بهرامی نیا (پاسور پنجه طلایی) مهدیه رحیمی زارع، هستی نصر اصفهانی، محدثه جباری، سیده صدف هاشمی، مائده جباری، اسرا افتخاری، آتنا شادوین، هلیا پیری، سارا کریمی، ثمین فیاض، اسما سعیدی و الهه سادات موسوی لیبرو تیم از شهرستان نجف آباد حضور داشتند که لیبرو با دریافت های بی بدیل خود نقش و سهم بسزائی در این قهرمانی داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =