• ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
  • کد خبر: 32534
  • readingTime: ۱ دقیقه
گندله.jpg

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان حلقه مفقوده زنجیره فولاد در استان را ایجاد واحد تولید آهن گندله دانست و گفت: نیاز این فناوری به آب و سایر انرژی‌ها در حداقل ممکن است.

به گزارش ایراسین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مجید گلشنی با بیان اینکه فرصت آزمون و خطا در سرمایه گذاری وجود ندارد، افزود: وجود معادن غنی در شعاع ۲۰۰ کیلومتری زنجان زمینه مناسبی را برای واحدهای فرآوری ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کنسانتره آهن به صورت خام از استان خارج می‌شود، ادامه داد: با جذب سرمایه گذار ایجاد ارزش افزوده در زنجیره تولید فولاد افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه هزینه حمل و نقل بار سنگینی را بر فعالان حوزه فولاد و آهن وارد کرده و موجب افزایش قیمت نهایی می‌شود، گفت: نگاه و تفکر مسئولان نظارتی استان به معدن و معدنکاران با برقراری ارتباط مناسب بین آن‌ها و فعالان معدنی و برگزاری بازدیدهای کارشناسی، می‌تواند تعدیل شود.

گلشنی افزود: اکثر قریب به اتفاق معدنکاران استان فعالیت سالم اقتصادی دارند و نباید به دید غارتگر انفال و اموال بیت المال به آنان نگاه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =