سعیدی

معاون مالی و اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو درباره افزایش سرمایه صورت گرفته در این شرکت اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال طی دو مرحله اینکار انجام شده و از 4200 میلیارد تومان به 5550 میلیارد تومان افزایش سرمایه دادیم..

به گزارش ایراسین، سید محمود سیدی در این زمینه گفت: نیروگاه‌ها تامین اعتبار شده است. زمین نیروگاه‌های خورشیدی تجهیز شده است این زمین در جور محوطه نیروگاه خودمان است. پیمان‌کاری ام سی و داخل هم مشخص شده پیش‌بینی ما این است تا پایان سال تجهیزات نیروگاه خورشیدی تکمیل می‌شود و نصب آن نیز چندان زمان بر نیست. اگر چنانچه به سیاست‌های ارزی دولت بر نمی‌خوردیم، تجهیزات خارجی نیز تامین شده بود. درحال‌حاضر برای رسیدن به این هدف بدون مشکل پیش می‌رویم.

وی همچنین در ادامه افزود: : نتیجه آنچه که به عنوان پیشبینی درآمد هر سهم در گزارش تفضیلی سه ماه مطرح شده است نشان می‌دهد حاشیه سود ناخالص ما در بخش آهن اسفنجی ۵۳ درصد است. به شکل کلی ما هر آنچه ظرفیت ایجاد کردیم که از این ارزش افزوده در داخل چادرملو استفاده کنیم، نهایت استفاده شده است، امسال ظرفیت‌ها فول بسته شده، به ناچار آن محصولی که دست ماست محصول مازادی است که باید به بازار عرضه شود، بازار هم تابعی است در قیمت‌گذاری کنسانتره و گندله و آنچه برنامه‌ریزی شده، با توجه به اینکه اصل محافظه کاری نیز در نظر گرفته شده، بهینه‌ترین برنامه این است که به سودآورترین سهم برسیم.

معاون مالی و اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تصریح کرد: طرح بزرگی که اکنون در دست اقدام داریم مربوط به تجهیز D19 است به این دلیل که این معدن جزو اولویت‌های چادرملو است و برای این کار حداقل از ناحیه چادرملو نیاز به ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد که ما در انجام آن مشغولیم که بخش مهمی از برنامه‌های سرمایه‌گذاری سال آینده چادر ملو را در بر می‌گیرد.

وی افزود:طرح‌های دیگری و جود دارد که بزرگی ۱۹ D نیست، طرح احداث نیروگاه‌های خورشیدی، طرح گندله‌سازی شماره ۲ و طرح نورد را در دستور کار داریم. پارسال با تحریم‌های امریکا برنامه‌هایی که در نظر گرفته بودیم با مشکل مواجه شد.

سیدی درپایان  خاطر نشان کرد: پیش‌تر با یک شرکت ژاپنی در ارتباط با فاینانس کارخانه گندله جدید و هم با بانک ایران اروپا برای فاینانس و یا یوزانس واحدهای نورد به مذاکره پرداختیم اما به خاطر تحریم‌ها به تعویق افتاد اگر بتوانیم ارز را تامین کنیم این برنامه را از سر می‌گیرم اما اولویت ما امروز ۱۹ D است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =