رضا محتشمی پور

 معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که اطلاعات ثبت شده از معادن کشور نیاز به شفاف‌سازی و به‌روز رسانی دارد.

به گزارش ایراسین به نقل از شاتا، رضا محتشمی‌پور معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت در دیدار با فعالان معدن و صنایع معدنی استان زنجان اظهارکرد: با شفافیت اطلاعات در ثبت ماشین آلات، فروش و استخراج مواد معدنی، بارنامه‌ها، اصلاح عیار پروانه، اخذ پروانه بهره‌برداری و ... بخش اعظمی از مشکلات معادن در خصوص حقوق دولتی و تخصیص سوخت مرتفع خواهد شد.

وی افزود: در خصوص تخصیص سوخت از سوی وزارت نفت باید اطلاعات ماشین‌آلات به‌طور کامل در سامانه کاداستر درج شود تا بتوان از وزارت نفت برای تخصیص سوخت اقدام کرد.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت به پتانسیل‌های موجود در استان زنجان تاکید کرد: استان زنجان از نیروهای توانمندی در بخش صنعت و دولت برخوردار است که نسبت به اغلب استان‌ها از وضعیت بهتری برخوردار است.

وی در خصوص کف عرضه سهمیه صنایع عضو انجمن‌ها یادآور شد: کف عرضه با مداخله انجمن قابل اصلاح است و بر تمام گروه کالایی انجمن مربوطه می‌تواند سهمیه را برای اعضای خود جایگزین کند.

در ادامه این نشست مهدی حمیدی سرپرست دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص نحوه محاسبه حقوق دولتی معادن گفت: ملاک تعیین حقوق دولتی ثبت ماشین‌آلات در سامانه است.

وی با بیان اینکه محاسبه حقوق دولتی به‌صورت الکترونیکی شده و از پایان دی‌ماه استعلام‌ها به‌صورت الکترونیکی خواهد بود، افزود: امسال برخلاف سال‌های گذشته، تخفیف حقوق دولتی نداریم و با شفافیت اطلاعات در ثبت ماشین‌آلات، فروش و استخراج مواد معدنی این امر دقیق‌تر خواهد شد.

حمیدی با اشاره به راه‌اندازی واحدهای فرآوری در استان زنجان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی واحدهای فرآوری بر و هماتیت در استان گام خوبی برای جلوگیری از خروج مواد معدنی خام است.

همچنین در این نشست مجید گلشنی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر تفویض اختیارات بیشتر به استان گفت: افزایش کارایی در استان در گرو تفویض اختیار از سطوح ملی به مسئولان استانی است.

وی افزود: نقش معدن و صنایع معدنی در سند توسعه استان ۵/۲ درصد است که باید در سال آتی محقق شود و این امر نیازمند برنامه های کوتاه مدت در این بخش است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همچنین گفت: براساس سند توسعه استان ۶۰ درصد توسعه باید از طریق سرمایه‌گذاری و ۴۰ درصد از طریق بهره‌وری محقق شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =