معدن

رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی و عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای سرمایه‌گذاری در پنج پهنه معدنی در شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب این استان طی سالجاری اختصاص یافت.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، محمد صفایی دلویی افزود: این میزان اعتبار برای سرمایه گذاری در زمینه های اکتشاف مواد معدنی شامل طلا، مس، سرب و روی در محدوده‌های چاه مسی، کلاته آهنی، چیلار، کلاته رود گز و بی بی غیبی شهرستانهای گناباد و بجستان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: بعد از اتمام مراحل نخست اکتشافی و با راه اندازی واحدهای استخراج این مواد معدنی در یکسال آینده در شهرستانهای گناباد و بجستان و از طرفی با بهره برداری از فرودگاه گناباد در آینده نزدیک، شاهد تحول در اشتغال و سرمایه گذاری در این شهرستان ها خواهیم بود.

رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شهرستان های گناباد و بجستان با توجه به ظرفیت های بالقوه بالفعل خود از مناطق دارای ذخایر غنی معدنی کشور و استان خراسان رضوی است.

صفایی دلویی گفت: سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن بسترساز توسعه و رونق اشتغال و سرمایه گذاری در این مناطق است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به استمرار معضل خشکسالی و کمبود منابع آبی در این شهرستان و از طرفی پتانسیل های بالقوه مناطق فوق در زمینه های ذخایر ارزشمند و غنی معدنی، سرمایه گذاری در این بخش به عنوان یکی از رویکردهای مهم در اولویت قرار گرفت و به توفیقات خوبی در این زمینه دست یافتیم.

شهرستانهای گناباد و بجستان از ظرفیتهای خاصی در بخشهای اقتصادی اعم از صنعت و معدن، گردشگری و کشاورزی و صنایع وابسته برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برخوردار است. استعدادهای بسیار در زمینه محصولات کشاورزی از جمله پسته و زعفران، وجود ۲۰ ماده معدنی به ویژه کائولن، سنگهای ساختمانی، مس، آهن، سرب، قلع و روی از جمله پتانسیل های این مناطق جنوبی استان خراسان رضوی به شمار می رود.

شهرستانهای گناباد و بجستان به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =