معدن

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: معادن مختلفی در استان وجود دارد که کاملاً فعال نیستند و علاوه بر فعالیت معادن باید روی صنایع تبدیلی نیز تمرکز کنیم.

به گزارش ایراسین به نقل از مهر، محمد کرمی صبح یکشنبه در حاشیه بازدید از مرکز جامع مدیریت یکپارچه پاسخگویی و پایش خدمت‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، در نشستی با شورای معاونین این سازمان، افزود: باید مردم در کارها و فعالیت‌ها مشارکت داده شوند چرا که هر زمان کار به مردم سپرده شده شاهد رشد و توسعه منطقه بوده‌ایم.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان مشکل امنیتی ندارد و از مردم خوبی برخوردار است بنابراین باید کار اقتصادی را با جدیت دنبال کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به راه‌اندازی پلیس اقتصادی در این استان، تاکید کرد: این خطه پهناور از امنیت خوبی برخوردار است و تمام افراد می‌توانند با خیال آسوده به فعالیت اقتصادی یا پیمانکاری خود بپردازند.

وی تصریح کرد: باید معادن خود را فعال کنیم و با جذب سرمایه گذار به سمت صنایع تبدیلی چون مس و طلا برویم.

کرمی ادامه داد: در این منطقه ثروت زیادی نهفته اما مردم فقیرند پس باید به سمت ایجاد صنایع تبدیلی برویم. معادن و ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان ثروتی خدادادی است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر توسعه تجارت افزود: خوشبختانه این استان از مرزهای آبی و خاکی خوبی برخوردار است که باید از آنها استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: به سیستان و بلوچستان محروم می‌گویند اما این محرومیت‌ها به خود ما باز می‌گردد چرا که نتوانستیم از ظرفیت‌ها این خطه، به خوبی استفاده کنیم.

کرمی اذعان کرد: کار جهادی یعنی دائم در میدان باشیم و تحرک را در مدیران ایجاد کنیم چرا که اگر دچار روزمرگی شویم شکست می‌خوریم. باید اراده‌ها را تقویت کنیم، وقتی اراده وجود داشته باشد به سراغ کارهای نشدنی می روید پس باید پروژه‌ها به افرادی داده شود که کار می‌کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت جوانان و دانشگاهیان، افزود: فعالیت‌ها حتماً باید پشتوانه علمی داشته باشند تا به شکست دچار نشوند. سرمایه‌گذاران باید از ظرفیت‌های سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان مطلع باشند.

کرمی با اشاره به اینکه باید در مردم فرهنگ و روحیه کار و سرمایه گذاری ایجاد شود، اظهار کرد: مردم کمک کنند کارها پیش می‌رود بنابراین باید از ظرفیت این مردم استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه معادن نباید انحصار ایجاد کنیم، اظهار داشت: باید برای شرکت‌ها و سرمایه گذاران زمان تعیین شود و حتماً این معادن به افرادی سپرده شود که کار می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =