• ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
  • کد خبر: 31793
  • readingTime: ۲ دقیقه
بدهی خارجی دلار ارز

طی ساعات گذشته و در حالی که تمامی بازارهای کشور به دلیل ایام شهادت حضرت زهرا (س) در تعطیلی کامل به سر می‌برند، برخی کانال‌های بدون هویت در فضای مجازی از عبور نرخ دلار از مرز ۴۲ هزار تومان در بازار خبر دادند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، طی ساعات گذشته خبری مبنی بر «عبور قیمت دلار از مرز ۴۲ هزار تومان» در رسانه‌های ضدانقلاب منتشر شد. انتشار این خبر در حالی است که امروز تمامی بازارهای کشور تعطیل بوده و هیچ بازاری برای معامله ارز وجود ندارد که بتوان از قیمت‌های آن، نرخ واقعی بازار را بدست آورد. با این حال کانال‌های بدون هویت در فضای مجازی هر لحظه مشغول قیمت‌سازی برای دلار هستند؛ موضوعی که نشان می‌دهد قیمت‌های اعلامی در این کانال‌ها به هیچ عنوان برآمده از واقعیت‌های بازار نیست.

قیمت‌سازی برای دلار حتی در ساعات نیمه شب

اعلام قیمت دلار در روز تعطیلی بازارها البته تنها سند اثبات دروغ بودن قیمت‌های اعلامی کانال‌های مجازی نیست. اعلام پیشاپیش قیمت ارز در ساعات و روزهای آینده، اعلام قیمت در ساعاتی از نیمه شب که نه تنها بازارهای ایران، بلکه بازارهای عراق، افغانستان، ترکیه و امارات به عنوان بازارهای برون مرزی ارز در تعطیلی کامل به سر می‌برند از دیگر شواهد دروغین بودن قیمت‌های اعلامی این کانال‌هاست. با این حال بخشی از جامعه تحت تاثیر قیمت‌های اعلامی این کانال‌ها و همچنین پیش بینی‌های فضایی آنها از نرخ ارز در آینده نزدیک اقدام به سرمایه گذاری پرخطر در ارز می‌کنند.

نگاهی به قیمت‌های اعلامی در این کانال‌های بی‌هویت نشان می‌دهد قیمت‌های این کانال‌ها همواره با اختلاف محسوسی بالاتر از نرخ بازار آزاد است. با توجه به سهولت کسب اطلاع از قیمت‌های بازار آزاد، اعلام قیمت‌های بالاتر در کانال‌های بی‌هویت مجازی به وضوح از انگیزه التهاب آفرینی این کانال‌ها خبر می‌دهد.

برخورد ضابطان قضایی با سه گروه از فعالان ارزی اتاق‌های معاملاتی فردایی

رئیس کل دادگستری استان تهران دیروز از برخورد ضابطان قضایی با سه گروه از فعالان ارزی تحت عنوان اخلال گران بازار ارز خبر داد.

علی القاصی‌مهر، رئیس کل دادگستری استان تهران در حاشیه تفاهم نامه سه‌جانبه همکاری متقابل قوه قضائیه، مرکز اطلاعات مالی و ضابطان دادگستری در اجرای تکالیف و قوانین مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم درباره آنچه برخورد با اخلال گران ارزی خوانده می‌شود گفت: حسب درخواست‌های مجریان دستگاه قضایی با سه گروه تحت این عنوان برخورد می‌کند.

شناسایی و مسدودسازی ۲۳۰۰ حساب بانکی فعالان غیرمجاز ارزی

وزارت اطلاعات نیز چند پیش همزمان با افزایش اقدامات سودجویانه برخی شبکه‌های دلالی در افزایش کاذب تقاضا در بازار ارز و ایجاد جو ملتهب اقتصادی در چند روز گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) با اقدامات اطلاعاتی خود ضمن شناسایی فعالان غیرمجاز بازار ارز، حساب بانکی بیش از ۲۳۰۰ نفر از این افراد را مسدود و پیگیری قضایی اعمال مجرمانه آنها را در دستور کار قرار داده اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، این افراد برخلاف مقررات و ضوابط اعلامی، اقدام به خرید و فروش غیرمجاز ارز در بازار غیررسمی و یا معاملات فردایی نموده و از این طریق موجب اخلال در نظام ارزی کشور شده‌اند.

۸۸ نفر از دلالان ارز دستگیر شدند

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ هم اخیرا اعلام کرد: ۸۸ نفر از اعضای اتاق‌های قیمت‌گذاری دلار و طلای فردایی، اصناف غیرمجاز و دلالان ارزی در یک ماه اخیر شناسایی و دستگیری شدند.

به گفته سرهنگ بهرامی، ۱۱ میلیون واحد انواع ارز به صورت فیزیکی از این شبکه اخلالگران اقتصادی کشف و ضبط شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =