کارگر

نماینده کارگران در شورای عالی کار برآوردهایی که از شرایط اقتصادی کارگران طی دوسال گذشته داشتیم مشخص کرد یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کارگران مسکن است برهمین اساس طرحی درباره این موضوع تدوین شده است که تا دوهفته آینده در شورای عالی کار مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

ناصر چمنی در این زمینه در گفتگو با ایراسین گفت: متاسفانه از ابتدای سال تا کنون چندین جلسه شورای عالی کار برگزار شده است که در این جلسات نمایندگان کارگری حضور نداشتند و اتفاقا در این جلسه‌ها مواردی درباره تامین مسکن کارگران مطرح بوده که با توجه به اهمیت موضوع نامه اعتراضی به دبیرخانه تحویل داده شده تا نماینده کارگری هم در جلسه حضور داشته باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: هرگونه تصمیم‌گیری بدون توجه به نقطه‌نظرات نمایندگان کارگری قطعا به نتیجه مطلوب نخواهد رسید چون این نمایندگان هستند که از واقعیت مشکلات کارگران اطلاع دارند و برای اغلب آنها راهکارهای مناسبی هم درنظر گرفته‌اند که با مساعدت مسئولان می‌توان معیشت و زندگی کارگران را از بهبود بخشید.

این نماینده کارگری همچنین افزود: طی دو سال گذشته اصلی‌ترین دستور جلسات در شورای عالی کار مسکن، معیشت و افزایش سطح قدرت خرید کارگران بوده است اما درشرایط فعلی با توجه به سهم هزینه‌های تامین مسکن در سبد هزینه‌های خانوار کارگری شک نداریم که اصلی‌ترین نکته تامین مسکن متناسب با سطوح درآمدی این قشر از جامعه است که باید برای آن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در جلسات یاد شده طی سال جاری مسئولان و مدیران نظرات خود درباره تامین مسکن کارگران را مطرح کرده‌اند اما همانطور که قبلا اشاره شد در این میان خبری از نقطه‌نظرات و پیشنهادات نمایندگان کارگری نبود که قرار است در جلسه‌آتی نظرات این گروه هم مطرح شود تا پس از بررسی و تصمیم‌گیری نتایج رسما اعلام شود.

چمنی در همین زمینه گفت: طرح‌هایی متناسب با شرایط فعلی کارگران در جامعه درنظر داریم که با توجه به نامه ارسالی قرار شده طی دوهفته‌ آینده این طرح‌ها را جمع‌بندی کرده و در جلسه شورای عالی کار ارایه کنیم و بهترین و کارآمدترین طرحی که فعلا مطرح شده موضوع اجاره به شرط تملیک است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =