• ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
  • کد خبر: 31349
  • readingTime: ۱ دقیقه
زغال سنگ

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد مصرف زغال سنگ جهان امسال با وجود اهداف جهانی بلندپروازانه ای که برای حذف این سوخت فسیلی به شدت آلاینده وجود دارد، به بالاترین رکورد همه زمانها صعود خواهد کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، آژانس بین المللی انرژی در گزارشی پیش بینی کرد مصرف زغال سنگ در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱.۲ درصد افزایش پیدا کرده و از مرز هشت میلیارد تن فراتر می رود که این میزان مصرف برای یک سال، بی سابقه محسوب می شود.

طبق گزارش این آژانس، این سطح مصرف زغال سنگ احتمالا تا سال ۲۰۲۵ ادامه پیدا خواهد کرد زیرا کاهش مصرف در اقتصادهای توسعه یافته، با تقاضا در بازارهای آسیایی نوظهور مانند چین و هند، جبران می شود.

وابستگی بالایی که اروپا امسال به زغال سنگ پیدا کرده، به دلیل محدود شدن عرضه گاز روسیه به این منطقه بوده که اروپایی ها را مجبور کرده است به استفاده از منابع دیگر انرژی روی بیاورند. این اتفاق در زمانی روی داده که سران اروپا به دنبال استفاده از تجدیدپذیرها به منظور تامین منابع انرژی پاک برای تولید نیرو بوده اند.

بزرگترین افزایش تقاضا برای زغال سنگ در هند به میزان هفت درصد و پس از آن در اتحادیه اروپا به میزان شش درصد و در چین به میزان ۰.۴ درصد، پیش بینی می شود.

طبق پیش بینی آژانس بین المللی انرژی، تولید جهانی برق با استفاده از زغال سنگ، امسال به رکورد جدید حدود ۱۰.۳ تراوات ساعت صعود خواهد کرد و تولید زغال سنگ با ۵.۴ درصد افزایش، به ۸.۳ میلیارد تن می رسد که بالاترین میزان تولید همه زمانهاست. تولید در سال میلادی آینده به اوج خود می رسد اما تا سال ۲۰۲۵، به پایین سطح تولید سال ۲۰۲۲ سقوط خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، تولید در سه تولیدکننده بزرگ شامل چین، هند و اندونزی، امسال به رکورد بالایی خواهد رسید اما با وجود قیمتهای بالا و حاشیه سود مطلوب برای تولیدکنندگان زغال سنگ، هیچ نشانی از افزایش سرمایه گذاری در پروژه های زغال سنگ صادرات محور مشاهده نمی شود که منعکس کننده احتیاط سرمایه گذاران و شرکتهای معدنی درباره چشم انداز میان مدت و بلندمدت برای زغال سنگ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =