جام‌جهانی 2022 قطر

جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر تا کنون پر از شگفتی‌ها و اتفاقات جالب بوده که قرار است به آن‌ها بپردازیم.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، جام جهانی قطر اکنون به مرحله نیمه‌نهایی رسیده و آرژانتین، فرانسه، کرواسی یا مراکش یکشنبه آینده بزرگترین جام فوتبالی را در استادیوم لوسیل بالای سر خواهند برد. اما این جام جهانی تا اینجای کار لحظات بزرگ زیادی داشته که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم.

شکست آرژانتین مدعی برابر عربستان

بازی‌های آرژانتین در جام جهانی آنقدر مملو از درام بوده که به راحتی می‌توان شکست ۲-۱ آنها مقابل عربستان سعودی در بازی ابتدایی خود را در نظر نگرفت. آرژانتین در این دیدار پس از رسیدن به گل اول، برای گل برتری در فاصله پنج دقیقه در نیمه دوم، کامبکی باورنکردنی داشت. این نتیجه باعث ایجاد لرزش در سراسر جهان فوتبال شد. این واقعیت که عربستان سعودی در دو بازی بعدی خود در گروه شکست خورد، اهمیتی نداشت. این فقط یک برد برای تیم ملی نبود بلکه این یک برد برای ملت آن کشور بود.

صعود سامورایی‌ها با شکست دادن آلمان و اسپانیا

تیم ملی فوتبال ژاپن با اقتدار و شکست هر دو غول اروپایی یعنی آلمان و اسپانیا به عنوان صدرنشین گروه خود صعود کرد. سامورایی‌ها با خلق یکی از بزرگترین شگفتی‌های تاریخ جام‌های جهانی، با شش امتیاز از گروه مرگ به مرحله یک‌هشتم نهایی رسیدند. این تیم در مرحله یک هشتم با شکست در ضربات پنالتی مغلوب کرواسی شد.

وقتی مسی به داد آرژانتین رسید

اولین بازی آرژانتین پس از شکست مقابل عربستان برابر تیم ملی مکزیک بود. باخت در این بازی می‌توانست آرژانتین را به خانه باز گرداند اما این بازی در نیمه دوم توسط پای چپ لیونل مسی منفجر شد. این یک پایان حیرت‌انگیز با بهره‌مندی از آینده‌نگری بود که جام‌جهانیِ آنها پس از این برد، واقعاً آغاز شد.

رقص‌های پی‌درپی برزیلی‌ها برابر کره جنوبی

برزیل در بازی مرحله یک هشتم نهایی خود در نیمه اول، با نتیجه ۴-۰ پیش بود. برزیلی‌ها هر بار پس از گلزنی دور هم جمع می‌شدند. این عملکردی بود که برزیل از نظر تاریخی به خاطر آن شهرت دارد یعنی بازی هجومی سریع و حرکات تند و استعداد ناب. این رقابت‌ها برای برزیل با اشک به پایان رسید اما قبل از بازی آنها با کرواسی،‌ طرفداران این تیم، از بازی جذاب سلسائو لذت می‌بردند.

لحظه نبوغ وگهورست

گل وگهورست در دقیقه ۹۰+۱۱ وقت اضافه برای بازگرداندن هلند در آستانه شکست مقابل آرژانتین در مرحله یک چهارم نهایی، به عنوان یکی از بهترین لحظات جام‌جهانی در تمام دوران ثبت خواهد شد. مهارت و آگاهی از ضربه آزاد سریع، دفاع آرژانتین و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را غافلگیر کرد.

از کرواسی بترسید

آنها در مرحله یک‌هشتم‌ نهایی مقابل ژاپن در ضربات پنالتی پیروز شدند و سپس با حفظ آرامش خود برابر برزیل توانستند آن‌ها را نیز شکست دهند تا به جمع چهار تیم پایانی برسند و میراثی خیره کننده را برای خود بنا کنند. جالب اینجاست که آنها از سال ۲۰۱۸ تاکنون در ۹۰ دقیقه حتی یک بازی حذفی را هم نبرده‌اند. کرواسی در هنر ضرب و شتم و چنگ زدن مهارت دارد. مسی و تیم آرژانتینی که در مرحله بعدی با آنها روبرو می‌شوند، نباید مرتکب اشتباهی شوند و آنها را دست کم بگیرند.

صعودهای جادویی مراکش

زمانی که آنها ولید رکراکی مربی خود را برای جشن گرفتن پیروزی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل پرتغال بالا بردند، این مظهر دستاوردهای بی‌سابقه مراکش بود. در هر جام جهانی یک تیم وجود دارد که بیشتر از حد خود تلاش و صعود می‌کند و شانس و حریف را به طور یکسان شکست می‌دهد. غنا در سال ۲۰۱۰، کاستاریکا در سال ۲۰۱۴ و کرواسی در سال ۲۰۱۸ بود. این بار مراکش که با تبدیل شدن به اولین کشور آفریقایی که به نیمه نهایی رسیده و تاریخ‌سازی کرده است.

مراکشی‌ها نه تنها ملت خود، بلکه جهان عرب، آفریقا و جهانی بزرگتر ازآن‌ها را الهام بخشیده است و به عنوان مورد علاقه بی‌طرف‌ها انتخاب شده است. اما رمز مخفی آنها چیست؟ خانواده‌های بازیکنان و به خصوص مادران آنها که تیم را همراهی کرده‌اند، آنها را بوسیدند و برای آنها آرزوی موفقیت کردند.

نیمکت‌نشینی رونالدو

باید چند بار برگه تیم را بخوانید تا مطمئن شوید که نام او را به عنوان بازیکن اصلی رد نکرده‌اید. با حذف کریستیانو رونالدو در بازی مرحله یک هشتم نهایی پرتغال مقابل سوئیس، احساس لرزه برای هواداران به وجود آمد. البته هت‌تریک گونسالو راموس جانشین او باعث شد تا این نیمکت‌نشینی کمرنگ شود.

زمانی طولانی برای مصدومیت

در مرحله گروهی این جام جهانی ۵۶۳ دقیقه وقت مصدومیت گرفته شد که این عدد بسیار خیره‌کننده است. در بازی گروهی انگلیس و ایران، ۲۷ دقیقه به ۹۰ دقیقه معمولی اضافه شد و همه اینها نتیجه تصمیم عمدی فیفا برای اضافه کردن تمام توقف‌ها به ۹۰ دقیقه قانونی بازی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =