• ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
  • کد خبر: 31047
  • readingTime: ۱ دقیقه
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۷۱ درصد افزایش به ۷۶ دلار و ۶۹ سنت رسید.

به گزارش ایراسین به نقل از تسنیم، مختل شدن عرضه نفت به‌خاطر تعطیلی یکی از خط لوله‌های اصلی نفت خام کانادا به آمریکا باعث افزایش قیمت نفت در روز جمعه شد، اما قیمت همچنان نزدیک به پایین‌ترین رقم از ۲۰۲۱ قرار دارد که نتیجه نگرانی در مورد کند شدن روند رشد تقاضای جهانی است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۷۱ درصد افزایش به ۷۶ دلار و ۶۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۵۰ سنت معادل ۰.۷۰ درصد افزای ۷۱ دلار و ۹۶ سنت معامله می‌شود.

خبر اتفاقی که باعث بسته شدن خط لوله کی‌استون کانادا در آمریکا شده بود قیمت نفت را در روز پنجشنبه بالا برد اما اطمینان بازار از موقتی بودن این مشکل، مانع افزایش بیش‌ازحد قیمت نفت شد. بیش‌از ۱۴ هزار بشکه نفت خام از این خط لوله به داخل نهری در کانزاس نشت کرده که یکی از بزرگ‌ترین نشتی‌های نفت خام در آمریکا طی یک دهه گذشته بوده‌است.

اما تحلیلگران عقیده دارند این اختلال در عرضه موقتی است و دورنمای تقاضای نفت را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. قیمت نفت خام آمریکا به ۷۰ دلار در هر بشکه نزدیک می‌شود و انتظار می‌رود دولت بایدن به فکر پر کردن دوباره ذخایر استراتژیک نفتی بیفتد.

قیمت نفت بزرگ‌ترین کاهش هفتگی خود را طی چند ماه گذشته تجربه می‌کند چون تاجران انتظار دارند ماه‌ها طول بکشد تا مزایای کاهش محدودیت‌های کرونایی در چین به تقاضا راه یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =