گل کریستین پولیشیچ؛ ایران - آمریکا

تیم ملی کشورمان با شکست مقابل تیم ملی آمریکا در یک قدمی صعود به مرحله حذفی جام‌جهانی ۲۰۲۲ به این هدف نرسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در آخرین بازی از گروه B جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی ایران مقابل آمریکا در ورزشگاه الثمامه با یک گل شکست خورد تا یانکی‌ها راهی مرحله حذفی و رقیب هلند شوند.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند،‌ رامین رضاییان، مجید حسینی، میلاد محمدی (۳+۴۵ - علی کریمی)، مرتضی پورعلی‌گنجی، احمد نوراللهی (۷۱ - مهدی ترابی)، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی (۷۱ - ابوالفضل جلالی)، علی قلی‌زاده (۷۸ - کریم انصاری‌فرد)، سردار آزمون (۴۶ - سامان قدوس) و مهدی طارمی.

ترکیب آمریکا: مت ترنر، سرجینیو دست (۸۲ - شاگر مور)، تایلر آدامز، آنتونی رابینسون، یونس موسی، وستون مک‌کنی (۶۵ - کلین پری آکوستا)، کریستین پولیشیچ (۴۶ - برندن آرونسون)، تیم ریم، کامرون کارتر ویکرز، تیموتی وه‌آ (۸۲ - واکر زیمرمن) و جاش سارجنت (۷۸ - حاجی رایت).

داور مسابقه: متئو لاهوس

نیمه اول

دقیقه ۲: تیم ملی آمریکا با حرکت سرجینیو دست از سمت راست صاحب کرنر شد.

دقیقه ۵: کار ترکیبی طارمی، آزمون و رضاییان در پشت محوطه جریمه ایران را صاحب موقعیت کرد که مدافعان آمریکا مانع مهاجمان ایران شدند.

دقیقه ۱۰: سانتر بازیکنان آمریکا از میانه‌های میدان به پولیشیچ در محوطه جریمه رسید و ضربه سر این بازیکن در اختیار بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه ۱۶: سانتر خطرناک سرجینیو دست از سمت راست با واکنش به موقع بیرانوند از منطقه خطر دور شد.

دقیقه ۲۰: پاس پشت دفاع عزت‌اللهی به طارمی رسید و این بازیکن داخل محوطه جریمه آمریکا شد اما پاس طارمی به آزمون توسط مدافع آمریکا قطع شد.

دقیقه ۲۷: حرکت پولیشیچ در میانه‌های میدان تیموتی وه‌آ را صاحب موقعیت کرد که ضربه سر خطرناک این بازیکن در اختیار بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه ۳۸: پاس خطرناک سرجینیو دست از سمت راست با ضربه پولیشیچ به گل اول آمریکا تبدیل شد.

دقیقه ۶+۴۵: تیموتی وه‌آ روی فرار در عمق خود توانست بار دیگر از غفلت مدافعان ایران استفاده و با یک ضربه دقیق دروازه ایران را باز کند که خوشبختانه در این صحنه کمک داور آفساید مهاجم آمریکا را گرفت و گل را مردود اعلام کرد.

نیمه دوم

دقیقه ۵۱: سانتر رامین رضاییان از سمت راست به سامان قدوس در محوطه جریمه آمریکا رسید و ضربه سر این بازیکن به شکل خطرناکی از بالای دروازه آمریکا به بیرون رفت.

دقیقه ۶۰: سانتر خطرناک رضاییان از سمت راست با ضربه سر مدافعان آمریکا دفع شد.

دقیقه ۶۴: علی قلی‌زاده در یک رفت و برگشت و روی تعلل مدافع آمریکا در داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که پاس هافبک ایران از جلوی طارمی رد شد و با شوت خطرناک قدوس از کنار دروازه آمریکا به بیرون رفت.

دقیقه ۸۱: سانتر خطرناک عزت‌اللهی از سمت راست در داخل محوطه جریمه آمریکا به علی کریمی رسید و بخت با این بازیکن یار نبود تا ملی‌پوشان کشورمان به گل تساوی برسند.

دقیقه ۳+۹۰: ضربه سر خطرناک مرتضی پورعلی‌گنجی روی ارسال رضاییان با اختلاف کم از کنار دروازه آمریکا به بیرون رفت.

دقیقه ۶+۹۰: ابوالفضل جلالی هم از کارت زرد داور بی‌ نصیب نماند

دقیقه ۹+۹۰: ارسال‌های بلند ایران در دقایق پایانی، تیم کشورمان را به یک موقعیت خطرناک رساند، اما ضربه سر پورعلی‌گنجی در ادامه روی پای طارمی جفت و جور نشد تا این فرصت خوب گلزنی از دست برود. بازیکنان ایران در این صحنه معتقد به ضربه پنالتی بودند اما متئو لاهوز داور این بازی اعتقادی به پنالتی نداشت.

رؤیاهای بر باد رفته تیم ملی/ شکست در یک‌قدمی صعود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =