آنفلوانزا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به افزایش دوباره موارد ابتلا به آنفلوانز در دی ماه، گفت: حدود ۲۵ درصد مواردی که با علائم آنفلوانزا مراجعه می‌کنند از نظر ابتلا به بیماری، موارد مثبت هستند.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین، درخصوص وضعیت ابتلا به آنفلوانزا، اظهار کرد: حدود ۲۵ درصد مواردی که با علائم آنفلوانزا مراجعه می‌کنند از نظر ابتلا به بیماری، موارد مثبت هستند.

وی با بیان اینکه این روند افزایش ابتلا به تدریج تا اواخر آذرماه کاهش خواهد داشت، افزود: احتمال دارد در دی ماه بازهم افزایش آمار موارد آنفلوانزا را داشته باشیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: تمام نمونه‌های آنفلوانزا علائم شبیه به هم دارند که شامل تب بدن درد، سردرد، کمردرد، آبریزش بینی و گلودرد است، علائم آنفلوانزا به صورت یکباره ایجاد می‌شوند و بروز آنها به صورت تدریجی نیست و بیماری با احساس سرما و بدن درد شدید و تب شروع شده و به تدریج شدت تب و بدن درد افزایش می‌یابد.

علائم انواع مختلف آنفلوانزا

وی ادامه داد: انواع H۳N۲ , H۳N۱ از انواع پرابتلای آنفلوانزا است و همه انواع آنفلوانزا درکل علائم مشابهی دارند و یکی از راه‌های ابتلای این بیماری راه انسان به انسان است.

عقدک خاطرنشان کرد: تب و بدن درد و سردرد مهمترین علائم آنفلوانزاست و واکسن این بیماری از ابتدای مهرماه در داروخانه‌ها توزیع شده است.

در کدام افراد تزریق واکسن آنفلوانزا در ضرورت دارد؟

وی درخصوص لزوم تزریق واکسن گفت: تزریق واکسن در افراد زیر هشت سال، افراد بالاتر از ۶۰ سال، زنان باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، فشارخون، بیماری‌های قلبی ریوی دارند ضروری است و بهترین زمان تزریق واکسن اواخر شهریور و اوایل مهرماه است و به دلیل اینکه اواخر زمستان هم احتمال ابتلا وجود دارد امکان تزریق همچنان وجود دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =