• ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
  • کد خبر: 30301
  • readingTime: ۱ دقیقه
مرتضی بختیاری

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: یکی از مواردی که در جامعه مغفول مانده بحث مسئولیت اجتماعی به خصوص در رابطه با شرکت‌های تولیدی و صنایع است؛ آنها باید بخشی از درآمد سالانه خود را در راستای مسئولیت اجتماعی هزینه کنند.

سیدمرتضی بختیاری درحاشیه آئین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فولاد مبارکه و کمیته امداد استان اصفهان، در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: یکی از مهمترین خدمات کمیته امداد به مددجویان تامین مسکن برای آنها است؛ موضوعی که جزء خدمات پرهزینه اما ضروری برای آنها محسوب می‌شود و با تدابیر خوب اتخاذ شده احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی با همکاری بنیاد مستضعفان تا پایان سال دنبال می‌شود که تعدادی از آنها مربوط به استان اصفهان است.

احداث و تکمیل ۱۰۰ واحد مسکونی توسط فولاد مبارکه

وی با ابراز امیدواری در مورد اینکه تا پایان سال ۱۴۰۲ در روستاها مددجوی بدون مسکن نداشته باشیم؛ افزود: تفاهم‌نامه احداث چهل هزار واحد مسکونی دیگر هم با همکاری بسیج سازندگی برقرار شده است که بنیاد مسکن و سپاه هم در این زمینه همکاری دارند. این واحدهای مسکونی در روستاها احداث می‌شود و بخشی از آن هم سهم استان اصفهان خواهد بود که تا پایان سال ۱۴۰۲ آماده بهره‌برداری می‌شوند.

رئیس کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از مواردی که مغفول مانده بحث مسئولیت اجتماعی به خصوص در رابطه با شرکت‌های تولیدی و صنایع است، تصریح کرد: باید هر شرکتی بخشی از درآمد سالانه خود را در راستای مسئولیت اجتماعی هزینه کند تا در مباحث فرهنگی، تبلیغی و تشویقی از این موضوع استفاده شود.

وی ادامه داد: البته چند سالی است که مسئولیت اجتماعی در جهت‌های مثبت و نیازمندی جامعه سوق داده می‌شود که نمونه خوب آن، اقدام فولاد مبارکه اصفهان برای احداث و تکمیل ۱۰۰ واحد مسکونی تا پایان امسال است. هزینه‌ای که این شرکت می‌توانست در جای دیگری هزینه کند اما در راستای مسئولیت اجتماعی خود آن را صرف گره‌گشایی از مشکل نیازمندان کرده است.

بختیاری ادامه داد: امیدواریم تمام شرکت‌ها، صنایع و تولیدکنندگانی که تمکن مالی دارند، بتوانند در عرصه توانمندسازی حرکت کنند؛ چرا که قطعا این امر اثرگذاری بیشتری برای جامعه خواهد داشت.

احداث ۱۰۰۰ پنل خورشیدی در استان اصفهان

وی درخصوص تفاهم‌نامه همکاری با مرکز تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، ادامه داد: در این تفاهم‌نامه راه‌اندازی ۵۵۰ هزار پنل خورشیدی در طول پنج سال توسط دستگاه‌هایی همچون کمیته امداد، بهزیستی، بسیج و معاونت مناطق محروم و معاون اول ریاست جمهوری دنبال می‌شود. از این میزان احداث ۴۰ هزار پنل خورشیدی سهم امسال کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد کشور گفت: سهم کمیته امداد استان اصفهان احداث هزار پنل خورشیدی است که خوشبختانه این سازمان توفیقات خوبی در این زمینه داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =