ایرج دانایی فرد

شادی پس از گل «ایرج دانایی‌فرد» پس از زدن گل مساوی به اسکاتلند در جام‌جهانی ۱۹۷۸ در شهر کوردوبا آرژانتین، اولین قاب تاریخی فوتبال ایران در این مسابقات است.

به گزارش ایراسین و به نقل از ایرنا، تیم ملی فوتبال در حالی در قطر ششمین حضور در جام‌جهانی را تجربه می‌کند که در برخی قاب‌های تصویری از ۵ دوره گذشته ماندگار شده‌اند، قاب‌هایی که هر کدام یک خاطره تلخ و شیرین از حضور تیم ملی در بزرگترین رقابت ورزشی دنیا هستند و خیلی‌ها هر دوره جام‌جهانی که می‌شود، آن دوره را با این قاب به یاد می‌آورند.

۱۹۷۸ آرژانتین، نخستین قاب‌های حضور ایران در جام‌جهانی بود اما مهم‌ترین قاب ایران در این مسابقات در ورزشگاه ماریو آلبرتو کمپس در شهر کوردوبا ثبت شد. ۷ ژوئن ۱۹۷۸، روزی که شاگردان حشمت مهاجرانی، سه روز پس از باخت ۳ بر صفر به هلند، در دومین مسابقه مقابل اسکاتلند قرار گرفتند.

شاگردان مک لئود که در بازی اول ۳ بر یک به پرو باخته بودند، مقابل ایران در انتظار یک برد راحت بودند، با گل به خودی آندرانیک اسکندریان در دقیقه ۴۳ اگر چه از تیم کشورمان پیش افتادند اما در دقیقه ۶۰ مسابقه یکی از تاریخی‌ترین قاب‌های فوتبال ایران ثبت شد، دقیقه‌ای که ایرج دانایی‌فرد توپ را به دروازه «آلان روق» دوخت تا این مسابقه با تساوی به پایان برسد و هم اولین گل و هم اولین امتیاز ایران در جام‌جهانی ثبت شود.

شادی گل دانایی‌فرد پس از گل که دستش را بالا گرفته و با خوشحالی می‌دود، اولین قاب ماندگار فوتبال ایران در اولین حضور در جام‌جهانی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =