انجمن جهانی فولاد

وبیناری با موضوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری فولادسازان برای ایجاد نیروگاه‌های بادی، ۱۶ نوامبر (چهارشنبه ۲۵ آبان) به میزبانی انجمن جهانی فولاد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، وبینار فرصت‌های سرمایه‌گذاری فولادسازان برای ایجاد نیروگاه‌های بادی دریایی، ۱۶ نوامبر (چهارشنبه ۲۵ آبان) به میزبانی انجمن جهانی فولاد برگزار می‌شود.

در این وبینار، ابعاد مختلف سرمایه‌گذاری و احداث نیروگاه‌های بادی شناور تشریح می‌شود. همچنین نحوه جستجوی مکان‌هایی که بادهای مناسب برای این توربین‌ها دارد، پارامترهای مربوط به آن و روش‌های افزایش راندمان و ظرفیت این توربین‌ها بررسی می‌شود.

انگسو کیم، محقق ارشد مرکز تحقیقات پوسکو، ارائه‌دهنده‌ مهم این وبینار است که تجربه‌های خود را در این زمینه برای مخاطبین بازگو می‌کند.

توربین‌هایی برای نجات فولادسازان

توربین‌های شناور، توربین‌هایی هستند که در دریا مستقر شده و با استفاده از بادهای فراساحلی، برق تولید می‌کنند.

استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر خصوصاً انرژی‌ بادی از سال‌های گذشته در اروپا توسعه یافته و در قاره‌های آسیا و آمریکا نیز در حال افزایش است. رشد تولید برق با استفاده از این روش باعث می‌شود تا هزینه‌ تمام شده تولید محصولات فولادی کاسته شده و مزیت رقابتی قابل توجهی برای فولادسازان ایجاد شود.

همچنین با توجه به پیوستن بسیاری از فولادسازان سراسر دنیا به معاهدات جهانی برای تولید فولاد سبز، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به‌ویژه انرژی باد، روش خوبی برای رسیدن به اهداف مهمی نظیر کم کردن ردپای کربن در طبیعت است.

ظرفیت تولید فولاد در کل دنیا چیزی حدود ۱ میلیارد و ۹۰۰ هزار تن است که چین تقریباً نیمی از آن (حدود 920 میلیون تن) را تولید می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =