معادن

در جلساتی با حضور مدیرعامل شرکت استقلال سپاهان و سرپرست معدن شهید نیلچیان، مدیرکل سازمان محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری و برخی از مدیران و معاونان سازمان‌های دولتی ازجمله استاندار و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری راهکارهای توسعه معادن و اجرای سایت گردشگری ژئوتوریسم در این استان مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

به گزارش ایراسین، با توجه به گستردگی و تنوع معدنی کشور و نیازهای داخلی به مواد معدنی و فرصت‌های پیش رو برای حضور موفق‌تر در بازارهای صادراتی و نیز در راستای اهداف دولت خدمت‌گزار که همانا حمایت از اجرای عملیات اکتشاف، استخراج و فراوری توسط بخش خصوصی است، در این دیدارها طرح توسعه معادن شهید نیلیچان، راه‌اندازی معدن دورک شاهپوری، اجرای سایت گردشگری و ژئوتوریسم مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است در این نشست، حمیدرضا قندی، مدیرعامل شرکت استقلال سپاهان، ضمن تبریک انتصاب مدیرکل جدید سازمان محیط‌زیست، با تشریح آخرین وضعیت کانسار خاک نسوز دورک در منطقه حفاظت‌شده سبزه‌کوه، بر اهمیت بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرای شرکت تأکید کرد.

وی افزود: اهمیت حفظ محیط‌زیست و نقش آن در حیات و ضرورت آن برای آیندگان بر کسی پوشیده نیست و شرکت استقلال سپاهان در چند سال اخیر تلاش کرده به رسالت خود در این حوزه عمل کند.

قندی اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی این مجموعه، زمینه اشتغال بیش از 150 نفر به طور مستقیم فراهم شود.

مقرر شد مدیر کل سازمان محیط‌زیست استان چهارمحال و بختیاری به همراه کارشناسان تخصصی از معدن خاک نسوز دورک بازدید کنند و در نهایت تصمیم‌گیری جهت اخذ مجوز صورت گیرد.

قندی همچنین با استاندار و معاون اقتصادی استاندار و نیز رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان دیدار کرد. در این دیدار مسائل مشکلات معادن شهید نیلچیان مطرح و به‌منظور پیگیری و رفع این مشکلات، مقرر شد طرحی برای تبدیل معدن شهید نیلچیان به سایت تفریحی ژئوتوریسم از طرف شرکت استقلال سپاهان ارائه گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =