یحیی پالیزدار

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی فولاد ۱۴۰۱ از تشکیل کمیته سرمایه‌گذاری‌ خطرپذیر در گروه فولاد مبارکه خبر داد.

یحیی پالیزدار، مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی فولاد ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهارکرد: این شرکت نقشی تسهیل‌گر برای سرمایه‌گذاری گروه فولاد مبارکه در شرکت‌های دانش‌بنیان دارد و این نقش را برای ورود خدمات و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به گروه فولاد مبارکه ایفا می‌کند.

وی افزود: ساز و کارهای بسیار مناسبی همچون بومی‌سازی در گروه فولاد مبارکه وجود دارد و اتفاقات خوبی در این عرصه افتاده که در همین راستا ما تلاش می‌کنیم در زمینه سرمایه‌گذاری خطرپذیر تسهیل‌گر باشیم تا اتفاقات مثبتی را علاوه بر دستاوردهای قبل رقم بزنیم.

تشکیل کمیته سرمایه‌گذاری‌ خطرپذیر در گروه فولاد مبارکه

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: برای تحقق این تسهیل‌گری نیاز به تشکیل کمیته‌ای با عنوان «سرمایه‌گذاری خطرپذیر» بود که در خردادماه ۱۴۰۱ این کمیته در گروه فولاد مبارکه ایجاد شد؛ در این راستا برنامه‌ای ۲ ساله برای تقویت زیست‌بوم فناوری و نوآوری گروه تدوین و به هیئت‌مدیره گروه ارائه شده است.

وی اذعان داشت: پس از ۲ ماه، بنا به دستور هیئت‌مدیره، گزارش اهداف عملیاتی ۶ ماهه و ۲ ساله برای آن تنظیم شد و براساس همین دستورات، کمیته‌ای به ریاست مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در مهرماه امسال برگزار شد که اعضای این کمیته برای سرمایه‌گذاری‌ خطرپذیر گروه فولاد مبارکه در شرکت‌های دانش‌بنیان با عامیلت شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه تصمیم‌گیری می‌کنند.

تقویت و ایجاد زیرساخت‌های زیست‌بوم فناوری و نوآوری در گروه فولاد مبارکه

پالیزدار تصریح کرد: کاری که شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه انجام می‌دهد، صرفاً سرمایه‌گذاری خطرپذیر نبوده و تقویت و ایجاد زیرساخت‌های زیست‌بوم از جمله زیرساخت‌های مالی و فیزیکی در دانشگاه‌ها، شهرک‌های علمی و تحقیقاتی و دیگر مجموعه‌ها را نیز شامل می‌شود.

وی در پایان عنوان داشت: نمایشگاه و سمپوزیوم فولاد ۴۰۱ فرصتی است که هم اساتید و گروه‌های فناوری که فعالیت‌های علمی انجام می‌دهند، به ارائه دستاوردهای خود می‌پردازند و هم حضور پررنگی از صنایع فولادی کشور را شاهد هستیم که این بهترین شرایط را برای ایجاد ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع فراهم می‌کند تا با معرفی فعالیت‌ها به فعالان صنعت فولاد کشور، شاهد افزایش فعالیت‌های دانش‌بنیان و افزایش همکاری‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک و سرمایه‌پذیری در فناوری‌های مربوط به صنعت فولاد باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =