آنفلوآنزا

معاون درمان وزارت بهداشت از اوج گیری آنفلوآنزا در کشور خبر داد و گفت: علت این امر ایمن نشدن بدن شهروندان نسبت به این بیماری طی سه سال گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سعید کریمی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر با اشاره به اوج گیری آنفلوآنزا در کشور اظهار داشت: در پیک فعلی آنفلوآنزا با آنفلوآنزای تیپ A، H۱N۱ و H۳N۲ مواجهیم که البته یک سوش قدیمی است و جهش جدیدی کشف نکردیم و همان سوش‌های قدیمی است.

وی با بیان اینکه یکی از علل همه‌گیری آنفلوآنزا ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن نسبت به این بیماری طی سه سال گذشته بوده است، افزود: این به دلیل این است که در این بازه زمانی به دلیل استفاده از ماسک شاهد شیوع این بیماری نبودیم.

معاون درمان وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه آنفلوآنزا معمولا در افراد عادی مشکلی ایجاد نمی‌کند، ادامه داد: در سنین بالا، زنان باردار، بیماران قلبی، تنفسی، دیابت‌های کنترل نشده و در یکسری از کودکان می‌تواند عوارض جدی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه مهمترین علائم آنفلوآنزای فعلی تب، لرز، سرفه، تنگی نفس، بی حالی شدید، بدن‌درد و در برخی افراد علائم گوارشی مانند تهوع و استفراغ است، گفت: نحوه کنترل آن، کنترل تب، مصرف مایعات و استراحت است.

کریمی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۳۰ هزار بیمار تنفسی به صورت سرپایی به بیمارستان‌های کشور مراجعه می‌کنند که شامل تمام بیماران تنفسی است، ادامه داد: نمونه‌گیری‌ها نشان می‌دهد که بالای ۵۰ درصد از این افراد به آنفلوآنزا مبتلا هستند.

وی افزود: همچنین روزانه حدود ۱۲۰۰ نفر بستری بیماران تنفسی را داریم که در بستری‌ها هم بالای ۵۰ درصدشان به آنفلوآنزا و کمتر از ۱۰ درصدشان به کرونا مبتلا هستند و بقیه هم به سایر بیماری‌های تنفسی مبتلا هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: اولا کسانی که در معرض خطر هستند واکسن آنفلوآنزا و دز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند. دوما کسانی که علامت‌دار بوده و بیمار هستند، از حضور در مدرسه، محل کار، اجتماعات، مترو و...‌ پرهیز کنند. همچنین مردم خودسرانه آنتی‌بیوتیک مصرف نکنند. زیرا آنتی‌بیوتیک تاثیری در بیماری ویروسی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =