• ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
  • کد خبر: 29459
  • readingTime: ۱ دقیقه
فیفا

بر خلاف موج‌‎سازی رسانه‌های مختلف از جمله رسانه‌های ایتالیایی، تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی حاضر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در روزهای اخیر و به دنبال فضا سازی برخی رسانه‌های خارجی حواشی و موج‌سازی بسیار سنگینی برای حذف ایران از جام جهانی ایجاد شده است. روز گذشته نیز یک رسانه ایتالیایی ادعا کرد که فیفا در جلسه روز شنبه (امروز) خود در نیوزیلند حذف ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بررسی خواهد کرد.

با این حال بر خلاف شایعات رسانه‌ها، جلسه فیفا بامداد امروز به وقت ایران برگزار شد و در دستور جلسه آن نیز خبری از ایران و تعلیق فدراسیون فوتبال نبود تا تکلیف موضوع حذف ایران از جام جهانی به شکل کامل مشخص شود.

این ادعاها در حالی مطرح شد که برخی از ایرانیانیان خارج از کشور نیز با ارسال نامه‌ای به فیفا خواستار حذف ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شده بودند و سعی در اقناع کنفدراسیون جهانی فوتبال داشتند. همین اتفاقات بهانه‌ای دست برخی رسانه‌ها از جمله رسانه‌های ایتالیایی داد تا بار دیگر تنور شایعات تعلیق فدراسیون فوتبال ایران و حذف یوزها از جام جهانی را داغ کنند. رسانه‌های ایتالیا یک بار دیگر نیز پس از اتفاقات استادیوم امام رضا مشهد در جریان بازی ایران و لبنان این ادعا را مطرح کردند.

دلیل اصلی پرداخت ویژه رسانه‌های ایتالیا به این موضوع، عدم راه یابی تیم ملی کشورشان به جام جهانی است. آن‌ها امید دارند با حذف ایران، بهترین تیم از نظر رنکینگ جایگزین این تیم در جام جهانی شود که با این فرمول ایتالیا به جام جهانی خواهد رسید!

از طرفی به دلیل قدرت بالای رسانه‌های انگلیسی و آمریکایی و هم‌گروهی ایران با تیم‌های ملی این دو کشور در جام جهانی، باعث شده تا شایعات حذف ایران بارها و بارها به گوش برسد. با این حال تقریبا با اطمینان می‌توان گفت که ایران در جام جهانی حضور خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =