سربازی

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: افزایش حقوق سربازان با توجه به افزایش حقوق کارکنان دولت را در دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سردار تقی مهری صبح پنجشنبه در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر با اشاره به حقوق سربازان در سال جاری اظهار داشت: حقوق سربازان سال‌های گذشته و به عنوان مثال سال‌های ۹۷ و ۹۸، حدود ۲۵۰ یا ۲۰۰ هزار تومان بود که البته به درجه و مدرک تحصیلی فرد بستگی داشت.

وی افزود: اما خوشبختانه کف حقوق سربازی دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سقف آن نیز تا هشت میلیون تومان است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجارئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا با بیان اینکه با سفر به استان‌های مرزی گفتمانی نیز با سربازان داشتیم، ادامه داد: از میان افرادی که در مناطق مرزی خدمت می‌کنند مجردها تقریبا بالای چهار میلیون و متاهل‌ها نیز حدود شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی دارند.

وی با بیان اینکه حقوق سربازان رشد خوبی داشت، تصریح کرد: در روزهای گذشته نیز موضوع حقوق‌ها در مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود، تقاضا می‌کنم به استناد ماده ۴۹ قانون خدمت وظیفه عمومی حق و حقوق سرباز به صورت کامل دیده شود.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و به خصوص رئیس مجلس به این موضوع توجه داشته باشند و دولت و مجلس بتوانند بر اساس همین ماده قانونی که مصوب مجلس است اقدام کنند.

وی گفت: بر اساس این قانون حداقل حقوق یک پایور یا کادر در نیروهای مسلح مبنای پرداخت حقوق سربازان است که از ۶۰ درصد حقوق آن پایور برنامه چیده می‌شود و حداکثر نیز ۹۰ درصد است که این اتفاق بسیار بهتر از سال‌های گذشته انجام شده است و تقاضا داریم که این اتفاق بیفتد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =