استقلال فولاد

تیم‌های فوتبال استقلال و فولاد به مصاف یکدیگر رفتند و به تساوی رضایت دادند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال استقلال تهران در چارچوب هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، امروز جمعه از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم فوتبال فولاد خوزستان رفت. این بازی در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

گزارش این بازی به شرح زیر است:

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم استقلال: سید حسین حسینی، محمدحسین مرادمند، رافائل سیلوا، کوین یامگا، جعفر سلمانی (۴۶_ ابوالفضل جلالی)، روزبه چشمی (۷۵_ سعید مهری)، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند (۷۵_ رضا میرزایی)، محمد محبی، مهدی قایدی (۷۵_ زبیر نیک‌نفس) و پیمان بابایی (۴_ پیمان بابایی).
سرمربی: ریکاردو ساپینتو

ترکیب تیم فولاد: کریستوفر نت (۴۶_ شهاب گردان)، عارف آقاسی، موسی کولی‌بالی، مهدی شیری، سعید آقایی، حمید بوحمدان، محمد آبشک (۹۰_ احمد عبدالله‌زاده)، وریا غفوری (۶۳_ علی قربانی)، ساسان انصاری، احسان پهلوان (۶۳_ علیرضا کوشکی) و مجید علیاری.
سرمربی: جواد نکونام

داوران: حمید حاج ملک، محمدرضا منصوری، فرهاد فرهادپور، علی بای.

گل‌ها: مجید علیاری (فولاد) و محمد محبی (استقلال)

شرح گل

دقیقه ۱۶؛ مجید علیاری (استقلال ۰ _ فولاد ۱): ارسال کرنر شیری در شلوغی محوطه جریمه و در یک رفت و برگشت به علیاری رسید و او با ضربه‌ای دقیق حسینی و مدافعان استقلال را مغلوب کرد تا گل اول مسابقه به ثمر برسد.

دقیقه ۶۲؛ محمد محبی (استقلال ۱ _ فولاد ۱): خروج اشتباه گردان روی کرنر ارسالی باعث شد تا محبی روبه‌روی دروازه خالی گردان قرار گیرد و با ضربه‌ای دقیق گل تساوی را به ثمر برساند.

گزارش بازی

نیمه اول: استقلال بازی را بهتر از فولاد آغاز کر و در ۱۵ دقیقه ابتدایی این مسابقه توپ و میدان را در اختیار داشت، از سوی دیگر لایه‌های دفاعی مستحکم فولاد و پرس سنگین این تیم در زمین خودی اجازه بازی سازی را از هافبک‌های استقلال گرفته و مهاجمان این تیم را از کار انداخته بود. این روند دفاعی خوب فولاد در دقیقه ۱۶ با تیزهوشی مهاجمان این تیم و استفاده از ضربات شروع مجدد ترکیب شد تا اولین گل بازی به سود شاگردان نکونام رقم بخورد. پس از این گل میل فولاد به دفاع بیشتر و عطش استقلال به حمله افزایش داشت و اگرچه فولادمردان لایه‌های دفاعی مستحکمی داشتند، اما آبی‌پوشان با پاس‌های بلند و مستقیم همچنین ضربات شروع مجدد چندین و چند بار خطرناک ظاهر شدند که این کنت بود که اجازه گل‌زنی به استقلالی‌ها نداد.

نیمه دوم: در این نیمه شکل بازی استقلال کمی متفاوت شد و شاگردان ساپینتو توانستند حملات موثرتری را به سمت دروازه فولاد ترتیب دهند. از طرفی مصدومیت و خروج کنت نیز دروازه فولاد را لغزنده‌تر کرد تا اینکه در نهایت روی فشار حملات استقلال و اشتباه گردان، محبی گل تساوی را به ثمر برساند. پس از دریافت گل نکونام با دو تعویض همزمان تلاش داشت تا شرایط تیمش را بهتر کند و بار دیگر برتری را به دست آورد. اما تغییرات نکونام هم فایده نداشت و باز هم استقلالی‌ها فشار حملات خود را افزایش دادند و توانست خطرآفرین شوند. با این حال تلاش دو تیم ثمر بخش نبود تا این بازی در نهایت با تساوی به پایان برسد و سهم هر یک از تیم‌ها یک امتیاز شود.

دقایق حساس

*دقیقه ۱: نفوذ محبی به محوطه جریمه حریف و برخورد او با مدافع فولاد باعث شد تا مهاجم استقلالی‌ها سرنگون شود، اما داور اعلام ضربه دروازه کرد.

*دقیقه ۱۴: ارسال بلند شیری، پشت محوطه جریمه به بازیکن فولاد رسید و شوت محکم علیاری به دست مدافع استقلال برخورد کرد، اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

*دقیقه ۲۵: شوت بابایی پس از برخورد با مدافعان فولاد راهی کرنر شد.

*دقیقه ۳۱: ضد حمله برای استقلال در موقعیت چهار به سه به دست آمد که ضربه بابایی با واکنش خوب کنت همراه شد و راهی به دروازه پیدا نکرد.

*دقیقه ۳۴: یک موقعیت تک به تک دیگر و باز هم کنت درخشید تا از دوازه تیمش حراست کند.

*دقیقه ۳۷: شوت سرکش بابایی پس از برخورد با تیرک دروازه فولاد به بیرون رفت.

*دقیقه ۴۷: قائدی در شلوغی محوطه جریمه فولاد روی زمین افتاد که داور به صحنه نزدیک بود و دستور به ادامه بازی داد.

*دقیقه ۵۵: ضربه فنی و کات دار قائدی را گردان برگشت داد و در ریباند نیز مدافعان فولاد توپ را برگشت دادند.

*دقیقه ۷۰: روی یک ضربه ایستگاهی بلند، علی قربانی در محوطه جریمه استقلال و بدون هیچ مزاحمتی صاحب توپ شد، اما توپ روی پای او سوار نشد تا ضربه آرامش در اختیار حسینی قرار گیرد.

*دقیقه ۷۲: ضربه ابوالفضل جلالی از زاویه بسته با کناره دروازه فولاد برخورد کرد و راهی به دروازه نیافت.

*دقیقه ۷۴: ضربه سر کولیبالی روی ارسال شیری با اختلاف کمی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

*دقیقه ۷۶: رضا میرزایی اولین توپ را دشت کرد و تند و تیز وارد محوطه جریمه فولاد شد و پس از برخورد با مدافع حریف سرنگون شد که داور به علت صحنه‌سازی به میرزایی کارت زرد نشان داد.

*دقیقه ۸۵: والی یامگا با اختلاف بسیار اندک از کنار دروازه گردان به بیرون رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =