نشست علمی فرصت‌ها و چالش‌های بنگاه‌های دولتی با حضور دکتر محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه، در نخستین رویداد بین‌المللی خصوصی سازی در اقتصاد ایران

مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن حضور در نواحی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و نورد سرد، از تولید گریدهای ویژه در ناحیه فولادسازی و کسب رکورد کیفی در واحد قلع اندود قدردانی و بر اجرای هرچه سریع‌تر پروژه نوسازی (revamp) خط تاندم میل نورد سرد تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدیاسر طیب‌نیا با اشاره به اهمیت نقش تولید در رونق اقتصاد و توسعه ملی کشور گفت: تأمین حداکثری نیاز صنایع پایین‌دست فولاد مبارکه ازجمله خودروسازان و تولیدکنندگان می‌تواند کشور را از واردات محصولات موردنیاز این صنایع و خروج از ارز از کشور بی‌نیاز سازد و برای ذی‌نفعان شرکت نیز ارزش‌افزوده بیشتری به بار آورد.

همچنین بهزاد بهادرانی، مدیر ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه در همین زمینه گفت: نوسازی خط گالوانیزه از ابتدای مردادماه سال جاری با هدف بهبود شرایط کیفی خط تولید و تعویض کامل سیستم‌ها و کامپیوترهای صنعتی (PLCها) و درایوهای سیستم نرم‌افزاری خط با همکاری شرکت ایریسا و همچنین بهینه‌سازی و تعویض ۶ بخش مهم این خط آغاز شد. با پایان یافتن عملیات بهینه‌سازی، اکنون خط گالوانیزه شرکت در مرحله تست سرد است و مقرر است از اواسط مهرماه سال جاری با پشت سر گذاشتن عملیات تست سرد وارد انجام تست گرم و تا پایان مهرماه نیز وارد فاز بهره‌برداری شود.

وی هدف از اجرای عملیات نوسازی خط تاندم میل را قدیمی بودن سیستم‌های نرم‌افزاری و عیب‌یابی خط تاندم ازجمله کارت‌های آنالوگ و در دسترس نبودن تجهیزات و قطعات یدکی خط به دلیل از رده خارج بودن خط اعلام و تصریح کرد: در این عملیات تعویض سه سیستم هیدرولیک خط و به‌روزرسانی کلیه سیستم‌ها و نرم‌افزارهای اتوماسیون آن مطابق با بالاترین استانداردهای جهانی انجام خواهند شد، ضمن اینکه سیستم اعمال نیروی خط تاندم برای اعمال نیروی سریع‌تر و بهتر روی ورق‌های سرد ارتقا خواهد یافت.

بهادرانی تصریح کرد: با انجام این اقدامات، توانمندی این خط برای تولید گریدهای خاص و ورق‌های کیفی‌تر افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، با عنایت به اینکه خروجی خط تاندم خوراک نورد دوقفسه‌ای و در نهایت طیف عظیمی از شرکت‌های تولیدکننده لوازم‌خانگی و خودروسازی را تأمین می‌کند به‌جرئت می‌توان گفت: با بهینه‌سازی این خط، بسیاری از گریدهای خاص را که پیش از این وارداتی بودند می‌توان در داخل کشور بدون نیاز به واردات و خروج ارز از کشور تولید کرد.

مدیر ناحیه نورد سرد با تأکید بر این در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن ورق سرد کشور از محل خروجی تاندم میل نورد سرد فولاد مبارکه تأمین می‌شود، گفت: علاوه بر خودروسازان و تولیدکنندگان لوازم‌خانگی، بسیاری از شرکت‌های دیگر ازجمله تولیدکنندگان لوله و پروفیل و تولیدکنندگان انواع قوطی‌های کنسرو ورق موردنیاز خود را از محل نورد سرد فولاد مبارکه تأمین می‌کنند.

گفتنی است، در این بازدید مدیر عامل شرکت در فضایی صمیمانه با کارکنان نواحی گفت‌وگو کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =