واکسن

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: تزریق واکسن آنفلوانزا برای همه افراد مناسب است اما به چند گروه مانند کودکان و افراد بالای ۶۵ سال بیشتر توصیه می‌شود.

به گزارش ایراسین، آمیتس رمضانی در رابطه با تزریق واکسن آنفلوانزا گفت: ما در حال ورود به فصل پاییز هستیم و این بیماری به تدریج از اواخر شهریور گسترش پیدا می‌کند و بیشترین موارد ابتلا به آنفلوانزا در ماه‌های آذر، دی و بهمن ایجاد می‌شود و پیک بیماری در این ماه‌ها رخ می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه از اواخر شهریور این بیماری به صورت موردی گزارش می‌شود و تا فرودین و اردیبهشت هم ادامه دارد افزود: از اواخر شهریور و تا آبان بهترین زمان برای تزریق واکسن است.

این متخصص در رابطه با راه‌های پیشگیری از بیماری آنفلوانزا توضیح داد: استفاده از ماسک هنگام حضور در تجمعات، شست‌وشوی دست‌ها و حضور در فضای باز تا حد امکان می‌تواند از ابتلا به این بیماری تا حد زیادی جلوگیری کند.

این پزشک متخصص با بیان اینکه لازم نیست همه افراد این واکسن را دریافت کنند، اظهار کرد: واکسن‌ ویروس‌های تنفسی اثربخشی صد در صدی ندارند و حدود ۷۰ درصد کارایی دارند و بیشتر مانع بروز نوع شدید بیماری و فوت می‌شوند و بنابراین این واکسن باید به افرادی تزریق شوند ریسک ابتلا به نوع شدید آنفلوانزا در آن‌ها بالا است.

وی ادامه داد: افراد بالای ۶۵ سال، اشخاصی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای مزمن نظیر بیماری قلبی، کلیوی، کبد، دیابت اند، بیماران دچار عارضه مغزی، افرادی که نقص ایمنی دارند برای مثال شیمی درمانی می‌شوند و مادران باردار خطر ابتلا به این بیماری در آن‌ها بالا است و ممکن است ریه‌هایشان را درگیر کند و افراد باردار حتی ۲ هفته پس از زایمان بهتر است واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند.

رمضانی با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا از نوعی است که برای همه افراد مناسب است و مشکلی برای بیماران نقص ایمنی و مادران باردار ایجاد نمی‌کند، به میزان گفت: کودکان ۶ ماهه تا ۵ ساله هم در گروه‌های پر خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند و توصیه می‌شود حتما واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند و کادر درمان هم که بیش از سایر افراد با بیماران در ارتباط هستند لازم است این واکسن را تزریق کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =