بارش باران در جاده

رئیس مرکز ملی پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز سه شنبه در جنوب شرق کشور به علت رگبار باران و در شمال غرب و غرب کشور به علت وزش باد و گردوخاک هشدار زرد برقرار است.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی کشور تا پایان هفته اظهار داشت: باید توجه داشت که سازمان هواشناسی از روز گذشته هشدار زرد رنگ را برای اکثر مناطق و هشدار نارنجی را برای مناطق شرق و جنوب کشور صادر کرده است.

وی افزود: بر این اساس در ارتفاعات و دامنه در مرکز و جنوب غرب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار، رعدوبرق و وزش شدید باد پیش بینی می‌شود که احتمال جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها، خسارت به سازه‌های موقت و شکسته شدن درختان کهنسال را در پی دارد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: به افراد توصیه می‌شود از نواحی حادثه خیز مانند حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها دوری و از قرار گرفتن در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و نیز صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی با بیان اینکه همچنین امروز به علت وزش شدید باد و خیزش گردوخاک، در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، خوزستان، ایلام، کردستان و کرمانشاه هشدار زرد برقرار است، افزود: آلودگی هوا، کاهش شعاع دید و احتمال خسارت به سازه‌های موقت و شکسته شدن درختان کهنسال از مخاطرات این پدیده جوی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =