ستایشی

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اقدامات مؤثر و قاطعی که سازمان ثبت اسناد در جهت تثبیت مالکیت رسمی جزایر صورت داده است و در راستای صیانت از منابع ملی، اسناد مالکیت جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابو موسی به نام جمهوری اسلامی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مسعود ستایشی ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرونده مشاور وزیر راه و شهرسازی به اتهام دریافت رشوه اظهار داشت: حسب گزارشات، برای این فرد به اتهام ارتشا به همراه فرد دیگری قرار بازداشت موقت صادر شده و فعلاً در زندان به سر می‌برد.

وی ادامه داد: این پرونده در حال تکمیل تحقیقات است و فرد پرداخت کننده رشوه نیز اکنون در بازداشت موقت به سر می‌برد.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت حق حاکمیت جمهوری اسلامی بر جزایر سه‌گانه و تحرکاتی که اخیرا در این زمینه رخ داده است، اضافه کرد: اقدامات مؤثر و قاطعی که سازمان ثبت اسناد در جهت تثبیت مالکیت رسمی جزایر صورت داده است و در راستای صیانت از منابع ملی، اسناد مالکیت جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابو موسی به نام جمهوری اسلامی صادر شده است.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: این مالکیت بر اساس مقررات داخلی هم تثبیت شده است. حد نگاری جزایر با همکاری دستگاه‌های مسئول و ذی مدخل از وظایف دستگاه قضائی است. از تمام تلاش‌ها و اهتمام ویژه سازمان ثبت اسناد تشکر می‌کنم.

طبقه‌بندی و تفکیک زندانیان با قدرت در حال اجراست

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی در خصوص احداث زندان‌های ویژه برای محکومان خشن به عنوان یکی از برنامه‌های پیشین قوه قضائیه گفت: این اطلاعات موضوع سوال را نمی‌دانم از کجا آمده است با این حال، سازمان زندان‌ها مجری آ رأی صادره از مراجع قضائی است و در حوزه محکومیت‌ها بر اساس آئین‌نامه سازمان زندان‌ها، کار تفکیک و طبقه‌بندی زندانیان صورت می‌گیرد. زندانیان مواد مخدر و جرایم خشن که البته در قانون چیزی تحت عنوان جرایم‌خشن نداریم و بیشتر عرفی است، از سایر زندانیان به صورت مجزا نگهداری می‌شوند.

وی افزود: طرح طبقه بندی و تفکیک زندانیان با قدرت در حال اجرا است. ارفاقات قانونی نیز برای کاهش جمعیت کیفری در راستای اهداف قوه قضائیه صورت می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =