بازی فولاد مبارکه سپاهان- نساجی مازندران

تیم فوتبال سپاهان به مصاف آلومینیوم اراک رفت و در نهایت دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در چارچوب هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران جام خلیج فارس، امروز، شنبه از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه نقش جهان به مصاف تیم فوتبال آلومینیوم اراک رفت.

در این بازی شاگردان مهدی رحمتی در آلومینیوم بازی‌ای کاملا دفاعی به نمایش گذاشتند و به ویژه در نیمه دوم مشغول بستن فضاها و دفاع فشرده در زمین خود بودند. از طرفی سپاهانی‌ها نیز که حملات برفشاری را ترتیب دادند، در زدن ضربات آخر کم‌دقتی کردند تا توپی از خط دروازه رد نشود و این مسابقه با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

گزارش این بازی به شرح زیر است:

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم سپاهان: پیام نیازمند، نیلسون جونیور، رناتو داسیلویرا، میلاد زکی‌پور (۸۰_ الویس کامسوبا)، رامین رضاییان، مسعود ریگی (۸۰_ محمد قربانی)، محمدرضا حسینی (۵۵_ آریا یوسفی)، یاسین سلمانی، فرشاد احمدزاده (۵۵_ عیسی مرادی)، محمد علی‌نژاد (۴۶_ امید نورافکن) و شهریار مغانلو.
سرمربی: ژوزه مورایس

ترکیب تیم آلومینیوم: حسین پورحمیدی، سید مهران موسوی، وحید محمدزاده، میلاد فخرالدینی، محمداحسان حسینی (۷۴_ امیرمحمد هوشمند)، مصطفی احمدی، امین جهان‌کهن (۵۲_ عباس یحیی‌بیگی)، محمود قائدرحمتی، اسماعیل شریفات (۴۶_ زاپاتا)، امیر نوری (۷۴_ میثم مجیدی) و محمدرضا آزادی (۶۲_ رضا جبیره).
سرمربی: مهدی رحمتی

تیم داوری: سعاد وفاپیشه، امیررضا آشور ماهانی، احد سلطانی، عباس راکی.

گزارش بازی

نیمه اول: در ابتدای بازی سپاهان سعی داشت با نفوذ از کناره‌ها و ارسال‌های بلند رقیب را غافلگیر کند که چند بازی نیز در این امر موفق بود، اما ضربات مهاجمان این تیم راهی به چهارچوب نداشت. با این حال در پانزده دقیقه ابتدایی این بازی، مصدومیت‌ها و برخوردهای متوالی بازیکنان اجازه نداد تا مسابقه سر و شکل خود را پیدا کند. در آن سوی زمین نیز آلومینیوم با اتکا بر حرکات ترکیبی و بهره بردن از بازیکنانی با سرعت بالا نظیر شریفات و فخرالدینی، روی چند صحنه خطرناک ظاهر شدند. سپس از دقیقه ۲۰ سپاهان سراسر حمله شد، شاگردان مورایس توپ و میدان را در اختیار داشتند و فشار بی‌امانی به حریف وارد کردند، آن‌ها هر زمانی که اراده کردند، یک موقعیت خلق شد، اما کم دقتی در ضربات نهایی باعث شد تا چهارچوب دروازه آلومینیوم فرو نریزد.

نیمه دوم: دو تیم نیمه مربیان را با تغییر در ترکیب ابتدایی خود آغاز کردند، برای سپاهان نورافکن به جای علی‌نژاد به میدان آمد و رحمتی نیز بازیکن خارجی خود یعنی زاپاتا به میدان آورد. در ابتدای نیمه این تغییرات به سود سپاهان بود و فشار حملات این تیم را حفظ کرد. از طرفی آلومینیوم نیز با حضور زاپاتا به نظر برنامه ویژه روی ضد حمله به ویژه از جناح راست داشت. در این نیمه تمام ۱۱ بازیکن آلومینیوم در زمین خودی مشغول دفاع شدند و چندین لایه تشکیل دادند، لایه‌هایی که گذر از آن‌ها کار سپاهان را سخت کرده بود و از طرفی فضای مناسبی پشت مدافعان سپاهان برای ضد حمله ایجاد کرد. در ادامه نیز مورایس دو بازیکن جوان را به ترکیب تیمش اضافه کرد تا سر و شکل سپاهان تهاجمی‌تر از قبل شده و موج حملات این تیم نیز حفظ شود.

دقایق حساس

*دقیقه ۸: پاس در عمق عالی بازیکنان سپاهان به مغانلو رسید و او در یک موقعیت مناسب توپ را روی پای چپ خود آورد، اما ضربه‌ این مهاجم خارج از چهارچوب بود.

*دقیقه ۲۰: ارسال بلند حسینی در تیر دوم دروازه آلومینیوم به رامین رضاییان رسید، اما ضربه سر این بازیکن کیفیت لازم را نداشت و در اختیار پورحمیدی قرار گرفت.

*دقیقه ۲۹: شلیک پرقدرت ریگی از راه دور، با اختلاف کمی از کنار دروازه آلومینیوم به بیرون رفت.

*دقیقه ۳۳: پاس عالی ریگی حسینی را در جناح راست محوطه جریمه حریف صاحب توپ کرد، اما پاس رو به بیرون او قطع شد.

*دقیقه ۳۵: توپ در محوطه جریمه با دست مهران موسوی، مدافع آلومینیوم برخوردی داشت، اما داور بازی اعتقادی به پنالتی نداشت.

*دقیقه ۲+۴۵: ضربه زمینی و آرام احمدزاده از پشت محوطه جریمه درون چهارچوب نبود.

*دقیقه ۵۱: ارسال بلند زاپاتا روی محوطه جریمه سپاهان در نهایت به رامین رضاییان رسید.

*دقیقه ۵۶: پاس عرضی عالی نورافکن به یوسفی رسید و او نیز با نفوذ به محوطه جریمه ضربه خود را به سمت دروازه حریف زد، اما توپ او در میانه راه به مدافعان آلومینیوم برخورد کرد و راهی کرنر شد.

*دقیقه ۵۸: ضربه چکشی عیسی مرادی قدرت لازم را نداشت و در اختیار پورحمیدی قرار گرفت.

*دقیقه ۶۵: خطای داسیلویرا چسبیده به محوطه جریمه سپاهان یک موقعیت عالی برای آلومینیوم به وجود آورد، اما ضربه مستقیم فخرالدینی از بالای دروازه سپاهان به بیرن رفت.

*دقیقه ۷۱: پاس بلند عالی نورافکن، آریا یوسفی را در موقعیت تک به تک قرار داد، اما تعلل این بازیکن باعث شد تا مدافعان آلومینیوم از راه برسند و توپ به کرنر برود.

*دقیقه ۷۳: مغانلو با پرواز بلند توانست به کرنر ارسالی رضاییان برسد، اما ضربه او به شکل خطرناکی از بالای دروازه حریف به بیرون رفت.

*دقیقه ۷۸: ضد حمله عالی آلومینیوم باعث شد تا قائدرحمتی صاحب توپ شود و ضربه زمینی او به اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه نیازمند به بیرون رود.

*دقیقه ۸۰: توپ در یک رفت و برگشت و در پشت محوطه شش قدم به مرادی رسید، اما ضربه مهاجم سپاهان دقت لازم را نداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =