سردار اشتری

فرمانده کل فراجا گفت: تاکنون دومیلیون و ۲۰ هزار زائر ایرانی برای حضور در راهپیمایی اربعین از کشور خارج شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور صبج شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبر در خصوص آخرین اقدامات پلیس برای تسهیل عبور و مرور زائران اربعین در مرزهای ایران و عراق اظهار داشت: در این زمینه باید توجه داشت که پلیس‌های تخصصی گذرنامه، راهور و مرزبانی از دوماه گذشته تاکنون و تا زمان بازگشت آخرین زائر در حال ارائه خدمات شبانه روزی هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون دو میلیون و ۲۰ هزار زائر از ایران به عراق سفر کرده است، ادامه داد: از این تعداد ۵۰۰ هزار نفر به کشور باز گشته است.

فرمانده کل فراجا با تاکید بر اینکه با توجه به نزدیک شدن به اربعین شاهد ازدحام در مرزهای کشور هستیم، افزود: مرزهای مهران وشلمچه نسبت به دیگر مرزها و به ویژه چذابه ازدحام بیشتری دارد، در این زمینه باید توجه داشت تا اطلاع ثانوی تنها افرادی که در مرزها هستند امکان خروج از کشور را دارند.

۴۰ درصد افراد منتظر در مرزها از کشور خارج شدند

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد از افرادی که در شهرهای مرزی منتظر خروج از کشور بودند از مرزها خارج شده‌اند، اضافه کرد: زائران باید توجه داشته باشند که مرز ساعتی باز می‌شود و افرادی هستند که بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت منتظرند تا از مرز خارج شوند از این رو از زائران درخواست می‌کنم به شهرهای مرزی نیایند.

سردار اشتری با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد اربعین جاده‌ها برای تردد اتوبوس‌ها و سواری‌ها به شهرهای مرزی باید بسته شود، گفت: ما نمی‌توانیم جاده‌ها را ببندیم اما همکاران ما در پلیس راهور خودروها را بررسی می‌کند و فقط به خودروهایی که برای انتقال زائرین است اجازه سفر می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =