کارلوس کیروش

رسانه معروف انگلیسی از بازگشت دوباره کارلوس کیروش به تیم ملی فوتبال ایران نوشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نشریه دیلی میل بریتانیا نوشت: کارلوس کیروش، دستیار اول سر الکس فرگوسن برای دومین بار به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برگزیده شد و در جام جهانی هدایت این تیم را بر عهده دارد. این خبر را روز چهارشنبه فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد.

کیروش که سابقه سرمربیگری تیم فوتبال رئال مادرید را در کارنامه دارد، جانشین دراگان اسکوچیچ کروات شد که ایران را با کسب ۱۵ پیروزی در ۱۸ بازی به جام جهانی رسانده بود.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه B جام جهانی قطر با تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا همگروه است.

کیروش سابقه فوتبالی گسترده‌ای در سراسر دنیا دارد و انتظار می‌رود در روزهای آینده مراسم معارفه او در تهران برگزار شود. او برای دومین بار هدایت ایران را بر عهده خواهد گرفت و این سومین جام جهانی متوالی ایرانی با سرمربیگری کیروش بود.

کیروش پیش‌تر توانسته بود ایران را به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و ۲۰۱۸ روسیه برساند و بهترین عملکرد ایران در تاریخ‌ جام‌های جهانی را نیز در روسیه ثبت کرده بود. ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ با هدایت کیروش توانست مراکش را شکست دهد و برابر پرتغال به تساوی برسد و با فاصله تنها یک امتیاز در گروهش سوم شود.

کیروش پس از حذف ایران با شکست برابر ژاپن در جام ملت‌های ۲۰۱۹ از ایران رفت و ماجراجویی خود را در کلمبیا و مصر آغاز کرد. دو تجربه‌ای که ناموفق بودند و هیچ یک از این تیم‌ها به جام جهانی قطر راه نیافتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =