• ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
  • کد خبر: 28461
  • readingTime: ۲ دقیقه
متت

نیک می‌دانیم که رسانه‌ها در ایجاد احساس امنیت در جامعه و برون‌رفت از نگرانی و ترس مردم نقش دارند و اگر فعالان حوزه خبر با به‌کارگیری قلم خود و رعایت تقوای الهی فعالیت کنند، امنیت اجتماعی و آرامش عمومی ارتقا یافته و بسیاری از بی‌اخلاقی‌ها و کدورت‌های رفتاری، ناامنی‌های روانی و نگران‌کننده از بین خواهد رفت.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین- اطلاع رسانی شفاف و ابلاغ صحیح و صادقانه پیام با رعایت امانت‌داری، وظیفه و رسالتی خطیر است که با گسترش رسانه‌های عمومی و شبکه‌های اجتماعی، جایگاه هر فرد را در نقش انسانی پیام‌رسان و خبرنگار ارتقا داده و این مسئله، حساسیت رعایت اخلاق را دوچندان ساخته است.

نقش، وظیفه و کارکرد رسانه در جوامع انسانی، ابلاغ واقعیات و انتقال پیام به‌صورت صحیح و شفاف است که به علت اهمیت و حساسیت این موضوع، این رسالت در ابتدا به پیامبران و بندگان مقرب و منتخب الهی سپرده شد و خداوند مهم‌ترین وظیفه ایشان را ابلاغ پیام و نشر حقیقت دانسته است. در ادوار مختلف تاریخ و با ظهور بسترهای ارتباطی متعدد، نقش پیام‌رسان‌ها و رسانه‌ها، نقشی اثربخش و جریان‌ساز بوده و هست.

ازآنجاکه امانت‌داری و رعایت تعهد و تقوا، شاخصه اصلی یک رسانه اخلاق‌مدار است، رسانه‌ها به‌عنوان مدافعان سلامت روانی جامعه، وظیفه رعایت حق‌الناس در همه جوانب را بر عهده دارند.

نیک می‌دانیم که رسانه‌ها در ایجاد احساس امنیت در جامعه و برون‌رفت از نگرانی و ترس مردم نقش دارند و اگر فعالان حوزه خبر با به‌کارگیری قلم خود و رعایت تقوای الهی فعالیت کنند، امنیت اجتماعی و آرامش عمومی ارتقا یافته و بسیاری از بی‌اخلاقی‌ها و کدورت‌های رفتاری، ناامنی‌های روانی و نگران‌کننده از بین خواهد رفت؛ مسئله‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف در خصوص اهمیت کارکرد امیدآفرینی، اعتمادزایی و ایجاد نشاط در جامعه در بیانات متعدد بر آن تأکید فرمودند.

دروغ، تهمت، افترا و بیان مطالب خلاف واقع، از جمله عیوب نکوهش‌شده در برخی از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های گروهی است که بخشی از آن‌ها متأثر از نبود اطلاعات و مهارت کافی در بیان مطلب و بخشی دیگر ناشی از غرض‌ورزی‌هاست که در موضوع انتشار گزارش غیرقابل استنادِ تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه، بخشی از محتوای منتشرشده توسط برخی از رسانه‌ها

در راستای تضعیف نهادها و شرکت‌های موفق و خدمت‌گزار در نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

در هفته‌های اخیر در سایه ابهامات متعدد پرونده تحقیق و تفحص شرکت فولاد مبارکه، مباحث مختلفی مطرح شد و دستاوردهای این بنگاه اقتصادی خواسته و ناخواسته زیر سؤال رفت که اگر رسالت حرفه‌ای و اخلاق‌مدارانه رعایت می‌گردید، شاهد خسارت روانی کمتری به جامعه با رعایت انصاف و با نگاه تحلیلی بودیم.

به‌جاست در چنین فضای غبارآلودی که عده‌ای به دنبال تخریب فولاد مبارکه هستند، به این نکته اشاره شود که بخش عمده‌ای از فولاد کشور در این مجموعه صنعتی تولید می‌شود. فولاد مبارکه از نظر صنعتی، اقتصادی و آمار و ارقام، بزرگ‌ترین هلدینگ صنعت فولاد ایران، دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید فولاد در کشور، دارنده سهم 5 درصدی از تولید ناخالص ملی در بخش صنعت و سهم یک‌درصدی از تولید ناخالص داخلی و موفق‌ترین شرکت ایرانی پس از انقلاب و تأثیرگذارترین صنعت بر روی صنایع پایین‌دستی و بالادستی کشور است که هزاران واحد صنعتی از خدمات و محصولات این شرکت بهره‌مند شده و زمینه اشتغال‌زایی برای بیش از 350 هزار نفر را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم آورده است.

به حول و قوه الهی و با اراده و همت تمامی کارکنان فولاد مبارکه، اقدامات این شرکت در راستای جهاد اقتصادی، ارتقای جایگاه و منزلت ایران در تولید، بدون توجه به فشارهای بین‌المللی همچنان با قوت و قدرت ادامه خواهد یافت و ان‌شاءالله رسانه‌های متعدد و اخلاق‌مدار کشورمان با ایفای نقش حرفه‌ای و کارکرد ویژه خودشان در حوزه اطلاع‌رسانی، با شفاف‌سازی و امیدآفرینی در جامعه، یاور جهادگران عرصه صنعت کشورمان باشند.

*محمدجواد براتی

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =