مهدی تاج

مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال برگزار شد و مهدی تاج و نواب رئیس او آرای لازم برای کرسی ریاست فدراسیون را کسب کردند همچنین محمدرضا ساکت به عنوان نماینده باشگاه‌ها در هیات رئیسه انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال علی‌رغم اینکه ساعت ۲ بامداد امروز لغو شده بود، در ساعت ۶ صبح اعلام شد که برگزار می‌شود و از ساعت ۱۰ صبح این مجمع آغاز به کار کرد. این انتخابات بین سه چهره یعنی میرشاد ماجدی، مهدی تاج و عزیزالله محمدی برگزار می‌شود.

حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال در ابتدای مجمع اظهار کرد: نامه‌های مهمی از ارگان‌های مختلف به فدراسیون فوتبال ارسال شد که تا ساعت ۲۲:۳۰ دیشب از سوی کمیته بدوی بی‌پاسخ مانده بود. من همچنان معتقدم مواردی در انتخابات رعایت نشده اما عزیزان هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تصمیم گرفتند انتخابات برگزار شود. در آینده‌ها مواردی که پیش خواهد آمد، حتما پاسخگو خواهم بود.

مهدی تاج قبل از ورود به مجمع فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که چه اتفاقاتی در لغو و برگزاری انتخابات فدراسیون رخ داد، گفت: خودم هم نمی دانم چه شد! چنین چیزی سابقه نداشت. من ۱۴ سال در فدراسیون بودم و تاکنون چنین چیزی ندیده بودم.

تاج رئیس شد/ ساکت نماینده‌ها باشگاه‌ها در هیات رئیسه

حاج‌صفی: با امیری مشکلی ندارم

احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران که از یونان خود را به تهران رسانده بود تا در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کند، بعد از انداختن رای خود در صندوق، سالن همایش‌های صداوسیما را ترک کرد تا مجدداً به آتن بازگردد. حاج صفی بعد از خروج از سالن، ابتدا از گفتگو با خبرنگاران خودداری کرد و گفت: به موقع صحبت می‌کنم.عجله دارم و باید به پرواز برسم. وی سپس در واکنش به اصرار خبرنگاران و در واکنش به اینکه وحید امیری قرار بود در انتخابات شرکت کند ولی با انتشار پیامی نشان داد اختلافی با حاج صفی ندارد، گفت: اصلاً اختلافی وجود ندارد ولی یکسری آقایان شیطنت کردند و این شائبه ایجاد شد.

دلایل دبیرکل برای لغو انتخابات کافی نبود

احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال نیز درباره اتفاقات پر حاشیه مجمع انتخاباتی این فدراسیون گفت: پس از اینکه دبیر کل فدراسیون دلایل خود را مبنی بر لغو اعلام کرد جلسه فوری برگزار کردیم. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که هیچکدام از عدله و مستندات دبیر کل مورد پذیر ش نیست. نمی دانم تکلیف کامرانی فر برای مجمع چه می‌شود، چون هنوز استعفایی از او به دست ما نرسیده است.

برگزاری مجمع اصلا به مذاق کامرانی‌فر خوش نیامده و چندین بار قصد ترک سالن را داشت.

علی فلاحتی رئیس کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: با همه فراز و فرودهای ما هم اکنون اینجاییم. شاید لازم است تشکر ویژه از نهادهای نظارتی کنم که همیشه کنار ما بودند و اجازه ندادند هیچ اتفاق ناگواری بیفتد. دلواپس ترین آدم هایی که دنبال این بودند که انتخابات امروز برگزار شود همین نیروهای نظارتی بودند. باید از دبیرکل فدراسیون به عنوان بازوی اجرایی تشکر کنم که همه چیز را به خوبی انجام دادند. من شهادت می دهم او شب و روز خودش را برای فدراسیون گذاشت.

تاج رئیس شد

فرآیند رای گیری انتخابات آغاز شد و اعضای مجمع که تعداد آن‌ها ۸۰ نفر اعلام شد آرای خود را به صندوق انداختند.

وحید هاشمیان به عنوان مربی تیم ملی و به جای اسکوچیچ در نشست مجمع عمومی فدراسیون فوتبال به نامزد ریاست فدراسیون فوتبال و اعضای هیئت رییسه رای داد.

تنها دوربین‌های حاضر در سالن نشست همایش‌های بین‌المللی فدراسیون فوتبال دوربین‌های تلویزیونی هستند که نشست مجمع عمومی فدراسیون فوتبال را به تصویر می‌کشند و موقعیت استقرار آنها در سالن به گونه‌ای است که نمی‌توانند رای را به تصویر بکشند. بااین حال برخی از نامزدها نگران افشای رای خود هستند و زمانی که به روی سکوی رای می‌روند به دقت به اطراف خود نگاه می کنند و برخی از آنها هم دست روی کاغذ خود می گذارند تا دیگران متوجه نشوند به چه کسی رای می‌دهند.

در نهایت مهدی تاج با ۵۱ رای رئیس فدراسیون فوتبال شد.

ماجدی نیز ۲۵ و عزیزمحمدی ۴ رای به دست آوردند.

تاج پس از برگزیده شدن به عنوان رئیس فدراسیون گفت: همه باید برای حل کردن مشکلات فوتبال دست به دست هم دهیم. از دیگر نامزدها به ویژه میرشاد ماجدی به دلیل تلاش‌هایش در ماه‌های گذشته تشکر می‌کنم.

تاج رئیس شد/ ساکت نماینده‌ها باشگاه‌ها در هیات رئیسه

نواب تاج رای آوردند

پس از اتمام رای گیری برای رئیس فدراسیون، فرآیند رای گیری به نواب تاج یعنی مهدی محمد نبی و منصور قنبرزاده آغاز شد.

بدین ترتیب دو نواب رئیس مهدی تاج نیز برگزیده شدند تا ترکیب ریاست مهدی تاج نیز دست نخورد و اعضای مجمع برای او سنگ تمام گذاشتند. مهدی محمدنبی با ۶۴ و منصور قنبرزاده با ۵۸ رای به صورت رسمی به عنوان نایب‌رئیس اول و دوم مهدی تاج برگزیده شدند.

ساکت نماینده باشگاه‌ها شد

پس از مشخص شدن ترکیب رئیس و نواب رئیس فدراسیون فوتبال فرآیند رای گیری برای انتخاب نماینده باشگاه‌ها در هیات رئیسه آغاز شد. در این بخش الهام بصیری‌نیا، حسین پرویزی، اسماعیل حیدرپور، رضا درویش،محمد رجاییان، محمدرضا ساکت و حمیدرضا گرشاسبی نامزد بودند که رجائیان انصراف داد.

در نهایت با رای اعضای مجمع محمدرضا ساکت با 26 رای به عنوان نماینده باشگاه در هیات رئیسه برگزیده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =