آیین تودیع و معارفه استاندار اصفهان با حضور وزیر کشور

استاندار اصفهان گفت: هنوز گزارش رسمی در زمینه تحقیق و تفحص فولاد مبارکه اعلام نشده است، اما ما نباید نگاه خود به ظرفیت‌های فولاد مبارکه را تغییر دهیم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سید رضا مرتضوی ظهر یکشنبه – ۳۰ مرداد ماه در نخستین نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان طی یکسال گذشته اظهار کرد: دراین بازه زمانی این جلسات به صورت منظم تشکیل و خروجی آن نیز یک هزار و ۳۹۰ مصوبه بوده است.

وی افزود: بر اساس این مصوبات مشکلات ۹۵۰ واحد صنعتی برطرف شد که دراین بین ۲۱۹ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشت.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان در یک سال اخیر اشتغال ۶ هزار نفر را تثبیت کرده است، افزود: برای این واحدهای صنفی هفت هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت شده است.

وی همچنین به پیگیری چالش‌های مهم استان در زمینه اختلافات ملکی نیز اضافه کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه تعیین تکلیف زمین‌های علی آباد کلنگان پس از ۴۷ سال بود؛ همچنین ابلاغ طرح تفصیلی شهر کاشان پس از ۱۰ سال نیز محقق شده است.

مرتضوی توسعه واحدهای آموزش فنی و حرفه‌ای را نیز در دستور کار دولت در استان اصفهان اعلام کرد و گفت: برای این امر ۵۰۰ میلیون تومان از سوی خیران و ۹۰۰ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر رئیس جمهوردر نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تصویب ۴ هزار میلیارد تومان با ۲۷ قرارداد در حوزه راهداری در استان اصفهان در سفر استانی رئیس جمهور گفت: در این زمینه پروژه‌های راهسازی جدید در دستور کار قرار گرفته است.

مرتضوی با بیان اینکه بیش از ۲۳۰ هزار واحد مسکن باید طی چهار سال آینده در دستور کار قرار گیرد، ابراز داشت: در این شرایط باید هر سال ۵۰ هزار واحد مسکونی بسازیم، باید توجه داشت که ۱۴۰ هزار نفر نیز از استان در نهضت ملی مسکن ثبت نام قطعی شده‌اند.

پروانه ساخت ۲۰ هزار مسکن ملی در اصفهان صادر شد

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از زمین‌های اقدام ملی مسکن در استان اصفهان تعیین تکلیف شده است، افزود: برای ۲۰ هزار واحد نیز پروانه ساختمان واگذار شده است.

استاندار اصفهان در خصوص نرخ بیکاری در استان اصفهان نیز ابراز داشت: علی رغم تلاش‌های بسیار و کاهش نرخ بیکاری استان در زمستان سال گذشته از ۱۲.۶ به ۹.۵ درصد اما باز دوباره در سال جاری افزایش نرخ بیکاری هستیم که امیدواریم با راه‌اندازی پروژه‌های مسکونی بار دیگر شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان باشیم.

وی اقتصاد گردشگری و اقتصاد دانش بنیان را دو اولویت استان اصفهان دانست واضافه کرد: در حوزه اقتصاد گردشگری کارگروهی را تشکیل داده‌ایم، دوماه فعالیت دارد و برنامه‌ریزی‌های خوبی تاکنون در این زمینه انجام شده و کارهای مشترکی را با هنرمندان دیگر کشورها نیز آغاز شده است که از آن جمله برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در کشور رومانی است که این برنامه‌ها ادامه دارد.

مصوبات سفر استانی رئیس جمهور ابلاغ شد

مرتضوی با اشاره به اینکه طی ۱۸ روز گذشته مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اصفهان ابلاغ شده است، تصریح کرد: مصوبات به استان ابلاغ شد و تاکنون دو مرتبه اعتبارات پرداخت شده است، مجموع مصوبات نیز ۳۴۵ عدد است و تاکنون ۱۷ هزار و ۲۳۳ میلیارد تومان این مصوبات ابلاغ شده است.

وی در خصوص گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه نیز اضافه کرد: بنا بر شنیده‌ها هنوز این گزارش رسما منتشر نشده است، اما جای خوشحالی است که مجلس چنین رویکردی را داشته و اجازه ورود و دخالت دیگران به این طرح را نداده‌ است، اما در خصوص اینکه این نوع اطلاع‌رسانی درست است یا خیر باید گفت در برخی موارد مواجهه با موضوعات غرض‌ورزانه است و از سر دلسوزی نیست.

استاندار اصفهان گفت: هنوز این موضوع را بررسی نکرده‌ام،اصل این موضوع را می پسندم، مجموعه فولاد مبارکه مجموعه عظیم و سرآمد شرکت‌های فولادی جهان است و نباید نگاه خود را نسبت به این ظرفیت‌ها تغییر دهیم، باید در بررسی این گزارش دقت بیشتری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: اگر دستگاه قضایی به جمع‌بندی رسید که تخلفی صورت گرفته درخواست برخورد جدی با متخلفان را داریم چرا که باید در این زمینه به گونه‌ای رفتار شود که سرمایه‌های اجتماعی را از دست ندهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =