بارش باران در جاده

 رئیس مرکز ملی پیش بینی سازمان هواشناسی کشور با اشاره به صدور هشدار از سوی سازمان هواشناسی گفت: رگبار و رعد برق ۱۲ استان را تا روز یکشنبه درگیر می‌کند.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی کشور طی سه روز آینده اظهار داشت: بررسی این نقشه‌ها بیانگر جوی ناآرام در اکثر نقاط کشور است.

وی افزود: بر این اساس سازمان هواشناسی هشدار زردرنگ را ناشی از رشد ابرهای همرفتی به ‌ویژه در ساعات بعدازظهر و فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی در نواحی مستعد گردوخاک را اعلام گرده است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی سازمان هواشناسی کشورافزود: این پدیده از بعد از ظهر امروز آغاز و تا روز یکشنبه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین فعالیت سامانه بارشی امروز برای شمال آذربایجان غربی، شرق و جنوب سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است، تصریح کرد: برای روز جمعه نیز در شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، شرق و جنوب سیستان و بلوچستان، شنبه در شمال و شرق خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری، شرق و جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و یکشنبه در ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، مازندران، شرق خوزستان، شمال غرب کهگیلویه و بویراحمد این وضعیت پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه بر اثر این مخاطره احتمال صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب به شکل محلی و محدود، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال تاخیر در پرواز وجود دارد ، اضافه کرد: از این رو ضروری است برای پیشگیری از وقوع آسیب‌ها و خسارات، احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، پرهیز از اتراق در بستر رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها مورد توجه باشد.

خیزش گرد و خاک در کشور طی سه روز آینده

وی با اشاره به پدیده گرد و خاک در کشور طی سه روز آینده نیز ابراز داشت: این وضعیت جوی امروز در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، شرق یزد، خوزستان و ایلام و فردا در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، شنبه درشمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی و یکشنبه درشمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و نیمه جنوبی خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: بر اثر این مخاطره احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل و احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گردوغبار دور از انتظار نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =