با تمام شدن فصل تابستان برداشت بامیه از مزارع کشاورزی شرق اصفهان شروع شد

عکس مجتبی جهان بخش

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: بر اساس برآورد صورت گرفته باید ۱۰ میلیون نفر باید عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان باشند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بیت‌الله برقراری صبح چهارشنبه – ۲۶ مرداد در دیدار با استاندار اصفهان ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) با اشاره به وجود دو میلیون و ۵۰۰ هزار بیمه شده تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور اظهار داشت: البته برخی از این افراد بیمه فعال و برخی دیگر بیمه غیرفعال دارند.

هنوز مردم با مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان آشنا نیستند

وی با بیان اینکه برخی هنوز با مزایا و شرایط بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آشنایی ندارند، افزود: باید توجه داشت که این بیمه ۱۷ سال سن دارد و جامعه هدف آن کشاورزان، روستائیان و عشایر سراسر کشور و نیز شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه برآورد ما این است که ۳۰ میلیون نفر در کشور می‌توانند تحت پوشش بیمه ما قرار گیرند، ادامه داد: بر اساس آمار جمعیت خالصی که باید تحت پوشش این صندوق قرار گیرند ۱۰ میلیون نفر است.

وی با بیان اینکه افراد می‌توانند از سن ۱۸ سالگی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر عضو شوند و تا سن ۶۵ سالگی بازنشست شوند، افزود: باید توجه داشت که هنوز هفت میلیون نفر باقیمانده جامعه هدف این بیمه در کشور تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و در راستای تحقق پوشش بیمه‌ای صد در صدی صندوق بیمه اجتماعی شرایط مناسبی را برای همه سطوح درآمدی فراهم کرده که افراد با حداقل ۵۰ هزار تومان و حداکثر ۱۱۳ هزار تومان ماهانه خود را بیمه کنند.

۳۱۲ هزار نفر در اصفهان مشمول بیمه اجتماعی کشاورزان هستند

برقراری با بیان اینکه در استان اصفهان ۳۱۲ هزار نفر مشمول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان می‌شوند، افزود: این در حالی است که تاکنون ۹۷ هزار نفر آنها عضو این صندوق شدند و ۱۰ هزار نفر مستمری بگیر هستند.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری طرح تحولی را برای تحت پوشش قرار دادن جامعه هدف در دستور کار داریم، ابراز داشت: این طرح همزمان با دهه کرامت آعاز شده و تصمیم داریم ظرف یک سال یک میلیون نفر در سراسر کشور جذب صندوق شوند که معادل ۱۰ سال فعالیت است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با اشاره به اینکه از یک میلیون نفر سهمیه کشور در طرح تحولی، سهمیه تخصیصی بیمه ای به استان اصفهان ۲۸ هزار نفر است که با مساعدت مدیران استان امید است محقق شود، گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر کشور ۱۶۳ هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر دارد، درآمدهای پایدار صندوق پشتیبانی این صندوق یک به ۱۰ است و هم اکنون در ترازی کاملا مطلوبی قرار دارد.

وی بودجه دولتی سال گذشته صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امسال ۴۰ درصد بودجه دولتی صندوق رشد یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =