محمد رضا ساکت

مدیرعامل تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان گفت: هر رویداد ورزشی محصول تولیدی یک باشگاه است و باشگاه مالک رویداد و مسابقه است و هر کس برای پخش آن باید پول پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدرضا ساکت درباره مسئله حق پخش محتوای غیرزنده لیگ برتر توسط صدا و سیما اظهار کرد: هر رویداد ورزشی محصول تولیدی یک باشگاه است و باشگاه مالک رویداد و مسابقه است و هر کس برای پخش آن باید پول پرداخت کند. مالکیت بازی استقلال و سپاهان در هفته اول در اختیار باشگاه استقلال بود. این قانون ورزش حرفه‌ای است و اعتقاد داریم باید به حق و حقوق باشگاه ها عنایت شود.

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان با اشاره به تشکیل کمیته حق پخش تلویزیونی در فدراسیون فوتبال ادامه داد: در این کارگروه نیز حضوری فعال خواهیم داشت و دوشادوش دیگر باشگاه‌ها برای احقاق حقوق حقه باشگاه‌ها و سپاهان تلاش خواهیم کرد.

وی درباره مبلغ پرداختی از سوی صدا و سیما به وزارت ورزش توضیح داد: صدا و سیما از محل تبلیغاتی که در حین مسابقات ورزشی پخش می‌شود عددی را به وزارت ورزش اختصاص داده و این مبلغ قرار بوده بین فدراسیون و سپس باشگاه‌ها تقسیم شود که طبق شنیده‌ها این مبلغ 15 میلیارد تومان بوده، اما بین باشگاه‌ها چیزی از این مبلغ ناچیز تقسیم نشده است.

ساکت گفت: این پول حق پخش نیست و این وجه ناشی از درآمد حاصل از تبلیغات در حین مسابقات ورزشی است. صحبت ما حق پخش تلویزیونی و مبلغی است که باید به تولید کننده رویداد ورزشی از سوی صدا و سیما پرداخت شود. باید پول به باشگاه پرداخت شود و این یک اصل قطعی در عرصه بین المللی است.

مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره پخش HD بازی‌های این تیم از شبکه اصفهان تاکید کرد: مجموعه شرکت فولاد مبارکه و باشگاه سپاهان حمایت‌هایی از صدا و سیمای مرکز اصفهان داشته و این انتظار را داریم که در راستای بهبود کیفیت تصاویر تلاش کند. البته باید گفت که مسئولان فنی مرکز اصفهان با دست خالی بهترین عملکرد را دارد و انتظار داریم مسئولان ارشد برای بهبود تجهیزات صدا و سیما تلاش‌هایی صورت دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =