• ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
  • کد خبر: 27948
  • readingTime: ۱ دقیقه
مازاد پلاتین علی‌رغم شیوع ویروس کرونا متوسط خواهد بود

قیمت پلاتین در روز گذشته پس از انتشار آمارهای اقتصادی نسبتاً متناقض از چین اندکی کاهش یافت.

به گزارش ایراسین به نقل از بورس‌نیوز، قیمت پلاتین در روز گذشته پس از انتشار آمارهای اقتصادی نسبتاً متناقض از چین اندکی کاهش یافت. به همین دلیل، رالی چشمگیر قیمت این فلز گرانبها که طی روزهای گذشته ایجاد شده بود نفس کشید و قیمت به پایین‌ترین سطح خود روی ۹۵۶ دلار رسید که اندکی کمتر از بالاترین قیمت این ماه یعنی ۹۷۱ دلار بود. قیمت پلاتین همچنان حدود ۱۵.۲ درصد بالاتر از پایین‌ترین سطح در سال جاری باقی مانده است.

پس از انتشار آمار ضعیف مربوط به تولید صنعتی چین در ماه جولای، قیمت پلاتین کاهش یافت. آژانس آمار این کشور اعلام کرد که تولید صنعتی از ۳.۹ درصد به ۳.۸ درصد کاهش یافته است. این کاهش کمتر از میانگین تخمینی ۴.۶ درصد بود. علاوه بر این، شاخص بخش خرده فروشی نیز از ۳.۱ درصد به ۲.۷ درصد کاهش یافت.

این اعداد به این معنی است که علیرغم روند بهبود اقتصاد چین، اقتصاد این کشور همچنان با مشکلاتی روبرو است. در نتیجه، بانک خلق چین (PBoC) تصمیم گرفت محرک‌های بیشتری را برای اقتصاد ارائه کند.

در همین راستا، نرخ بهره ۴۰۰ میلیارد یوان تسهیلات وام پرداخت شده به برخی موسسات و شرکت‌ها را کاهش داد که در نتیجه این نرخ از ۲.۸۵ درصد به ۲.۷۵ درصد کاهش یافت. این کاهش نرخ تعجب آور بود، زیرا اکثر تحلیلگران انتظار داشتند بانک مرکزی چین آن را بدون تغییر باقی بگذارد.

قیمت پلاتین در مرحله بعدی به داده‌های مهم اقتصادی از ایالات متحده واکنش نشان خواهد داد. این کشور آخرین داده‌های خرده فروشی را در روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد. اقتصاددانان انتظار دارند که داده‌ها نشان دهد که فروش این کشور در ماه جولای حتی با کاهش تورم، همچنان در مسیر نزولی قرار داشته باشد. علاوه بر این، فدرال رزرو نیز قرار است طی این جلسه، صورتجلسه نشست سیاست پولی ماه گذشته را منتشر کند.

علاوه بر این، ایالات متحده آخرین داده‌های مربوط به تولید صنعتی و تولیدی آمریکا، مجوزهای ساختمانی و داده‌های آماری مربوط به بخش مسکن را منتشر خواهد کرد. همه این اعداد در تعیین روند قیمت پلاتین تاثیرگذار هستند و باید دید که چه اتفاقی رخ خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =