سید مهدی نیازی معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صمت

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت گفت: ورود شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا به بخش معدن ضروری است و در برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال دانش بنیان به بخش معدن توجه ویژه شده است.

به گزارش ایراسین، سیدمهدی نیازی معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت گفت: برنامه‌های متنوعی برای توسعه معادن دیده شده و خوشبختانه فضای کسب و کار برای ارتقاء بخش معدن و رسیدن به جایگاه خود در اقتصاد ایران فراهم است.

وی افزود: هوشمندسازی یکی از موضوعات مهمی است که باید در بخش معادن دنبال شود و در همین راستا و برای تمرکزبخشی به این موضوع، تفاهمنامه‌ای میان این وزارتخانه، ایمیدرو، وزارت ارتباطات و معاونت علمی ریاست جمهوری امضا شده تا این موضوع شتاب پیدا کند.

معاون وزیر صمت تاکید کرد: ورود شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا (استارتاپ ها) به بخش معدن ضروری است و در برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال دانش بنیان به بخش معدن توجه ویژه شده است.

وی در ادامه گفت: صندوق‌های ریسک پذیر در بخش معادن در موضوع فناوری، یکی دیگر از موضوعاتی است که در وزارتخانه دنبال می‌شود.

نیازی افزود: منابع انسانی و تربیت نیروی ماهر و توانمند در بخش معادن از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راستا به تازگی تفاهمنامه‌ای با وزارت علوم منعقد شده که در این خصوص اقدامات عملیاتی مناسبی برای بخش صنعت و معدن پیش بینی شده است.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت گفت: مذاکراتی با وزارت آموزش و پرورش هم انجام شده تا در سطح مدارس بصورت هدفمند در رشته فعالیت‌های اولویت دار کشور بتوان نیروی ماهر تربیت کرد و هدایت تحصیلی را از همان ابتدای دوره آموزشی انجام داد.

نیازی افزود: سیستم آموزش دوگانه (آموزش و مهارت) از ایده‌هایی است که به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد شده و مورد استقبال قرار گرفته است که امیدواریم با همکاری تشکل‌های بخش معدن بتوانیم عملیاتی شدن این ایده‌ها را دنبال کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =