مهارت آموزی

مدیرکل دفتر موسسات کارآموزی آزاد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از کاهش زمان صدوز مجوز آموزشگاه فنی و حرفه‌ای از ۸ ماه به سه روز خبر داد.

محمدهادی حبیبی ماچیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در تسهیل صدور مجوز فعالیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: برای این امر جابجایی روند نظارت از قبل از صدور مجوز به بعد از صدور مجوز در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: بر این اساس در حال حاضر روند صدور مجوز آموزشگاه نوع الف، ب، ج و د سازمان فنی و حرفه‌ای از هشت ماه به سه روز کاهش یافته است.

مدیرکل دفتر موسسات کارآموزی آزاد و مشارکت‌های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در خصوص روند نظارت بر فعالیت این مراکز گفت: ما بعد از صدور مجوز به مدت دو ماه روند فعالیت را به صورت ویژه رصد خواهیم کرد.

وی در خصوص نظارت‌ها نیز گفت: نظارت به سه صورت خوداظهاری، نظارت ناظران داوطلب صنایع و انجمن‌های هم گن و نظارت رندوم بازرسان فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

حبیبی با بیان اینکه در زمینه صدور مجوز شاهد استقبال خوبی از سوی صنایع مختلف هستیم، اضافه کرد: در این راستای مجوز آموزشگاه نوع الف به صنایع با برندهای حرفه‌ای واگذار می‌شده و در استان اصفهان به صنعت آجر نماچین این مجوز واگذار شده است از سویی نیز واگذاری این مجوز به شرکت‌های دانش بنیان را نیز در دستور کار داریم.

وی با اشاره به صدور ۲۱ هزار مجوز برای موسسان آموزشگاه‌های آزاد در کشور نیز ابراز داشت: تا قبل از تغییر روند صدور مجوز ۱۲ هزار مجوز صادر شده بود و امروز ۹ هزار مجوز به این تعداد اضافه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =