استقلال و سپاهان

تیم فوتبال سپاهان در هفته اول مسابقات لیگ برتر میهمان استقلال تهران بود و با دو گل یاسین سلمانی و رامین رضاییان این تیم را شکست داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در چارچوب رقابت‌های هفته اول لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس، امروز، جمعه از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم فوتبال استقلال رفت. این بازی اولین بازی دو تیم با سرمربیان جدید پرتغالی‌شان است و مسابقه افتتاحیه دوره بیست و دوم لیگ برتر محسوب می‌شد.

در نهایت در این بازی شاگردان مورایس در لباس زرد رنگ با ارائه یک بازی منطقی و روان توانستند استقلال را شکست دهد. این نتیجه در حالی اتفاق افتاد که آخرین شکست استقلال به هفته آخر لیگ بیست و هشتم باز می‌گشت، جایی که در ورزشگاه آزادی به سپاهان باختند.

بیشتر بخوانید:

گزارش این بازی به شرح زیر است:

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم سپاهان: رشید مظاهری، محمد دانشگر، رناتو داسیلویرا، امید نورافکن (دقیقه ۸۴_ میلاد زکی‌پور)، رامین رضاییان، مسعود ریگی (دقیقه ۱+۹۰ _ مانوئل فرناندز)، محمد کریمی، یاسین سلمانی (دقیقه ۸۴_ نلسون باربوسا)، فرشاد احمدزاده (دقیقه ۷۳ _ سیدمحمدرضا حسینی)، محمد علی‌نژاد (دقیقه ۳+۹۰ _ آریا یوسفی) و شهریار مغانلو .
سرمربی: ژوزه مورایس

ترکیب تیم استقلال: سید حسین حسینی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا (دقیقه ۶۲ _ ارسلان مطهری)، عارف غلامی، رضا میرزایی (دقیقه ۶۲ _ امیرعلی صادقی)، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک‌نفس (دقیقه ۷۳_ آرش رضاوند)، مهدی مهدی‌پور، کوین یامگا، جعفر سلمانی (دقیقه ۷۸_ آرمان رمضانی) و سجاد شهباززاده (دقیقه ۶۲_ پیمان بابایی).
سرمربی: ریکاردو ساپینتو

تیم داوری: بیژن حیدری، علیرضا ایلدروم، مهدی عالیقدر و یاسر همرنگ.

گل‌ها: یاسین سلمانی و رامین رضاییان (سپاهان)

شرح گل

دقیقه ۵۳؛ یاسین سلمانی (استقلال صفر _ سپاهان ۱): علی‌نژاد روی یک ضد حمله به جناح چپ محوطه جریمه استقلال نفوذ کرد و با یک پاس کات بک عالی یاسین سلمانی را رو به روی دروازه استقلال صاحب توپ کرد، سلمانی نیز با یک بغل پا نرم و دقیق دروازه حریف را فرو ریخت.

دقیقه ۵۷؛ رامین رضاییان (استقلال صفر _ سپاهان ۲): پاس عرضی عالی به رامین رضاییان پایه ریز یک ضد حمله عالی برای سپاهان شد، رضاییان نیز توپ را از میانه زمین تا محوطه جریمه حریف برد و با یک ضربه تمام کننده دروازه حسینی را برای بار دوم فروریخت.

گزارش بازی

نیمه اول: سپاهان شروع بهتری داشت و از همان دقایق ابتدایی علاقه خود به مالکیت توپ و میدان را نشان داد. با این حال رفته رفته بازیکنان استقلال با پرس سنگین از پشت‌محوطه جریمه حریف کار را برای بازی سازی سپاهان سخت کردند. تا دقایق میانی این نیمه توپ بیشتر در میانه میدان در گردش بود و تعداد خطاهای دو تیم نیز بالا بود. استقلال برای دقایقی در اواسط این نیمه توانست با استفاده از توپ‌های بلند روی دروازه‌ سپاهان فشار آورد، اما بازیکنان این تیم نتوانستند ضربه‌ای در چهارچوب داشته باشند. شاگردان مورایس نیز بیکار ننشستند و با استفاده از ضد حملات برق‌آسا روی دروازه‌ حریف خطر ایجاد کردند. در نهایت نیمه اول این بازی با یک ضربه خطرناک در چهارچوب دروازه‌ها که شوت نورافکن بود، به پایان رسید.

نیمه دوم: سپاهان در این نیمه شروع طوفانی داشت و از همان ابتدای کار تیم برتر میدان بود. سپاهانی‌ها با ضد حملات عالی خود شاگردان ساپینتو بارها در دردسر انداختند و در نهایت جواب بازی خوب خود را با دو گل روی دو ضد حمله عالی و دیدنی گرفتند. پس از این دو گل ساپینتو دست به تغییرات گسترده در تیمش زد و از تمامی تعویض‌های خود استفاده کرد. از طرفی سپاهان نیز بازی منطقی به نمایش گذاشت و سعی در بستن فضاها و حفظ برتری خود داشت. از همین روی در ۲۰ دقیقه پایانی این بازی، استقلال صاحب توپ بود، اما دفاع عالی و سازماندهی شده سپاهان اجازه نداد توپ خطرناکی به سمت دروازه رشید روانه شود تا سپاهان قرص و محکم قدم اول را بردارد.

دقایق حساس

*دقیقه ۱: علی‌نژاد نفوذ خوبی به جناح راست دفاعی استقلال داشت، اما سانتر کوتاه او توسط مدافعان آبی پوش برگشت داده شد.

*دقیقه ۴: نفوذ رضا میرزایی با تکل به موقع نورافکن دفع شد.

*دقیقه ۱۴: روی نفوذ و شوتزنی رضا میرزایی اولین کرنر بازی برای استقلال به دست آمد.

*دقیقه ۱۸: یاسین سلمانی به قلب دفاع حریف رفت، اما تعلل بیش از حد او باعث شد تا با دخالت چشمی توپ راهی اوت شود.

*دقیقه ۲۴: استقلال از چپ و راست روی دروازه‌سپاهان توپ ریخت و به این تیم فشار آورد، اما با هشیاری مدافعان سپاهان این خطر دفع شد.

*دقیقه ۳۴: روی ارسال بازیکنان استقلال و خروج اشتباه مظاهری فرصتی خطرناک رو به روی دروازه‌خالی سپاهان ایجاد شد، اما مدافعان سپاهان این توپ را با هشیاری برگشت دادند.

*دقیقه ۴۰: ضربه نرم رضاییان روی یک ضربه ایستگاهی به راحتی در اختیار حسینی قرار گرفت.

*دقیقه ۴۴: نورافکن ضربه ایستگاهی به دست آمده را تبدیل به یک شلیک محکم کرد و حسینی توپ را برگشت داد، ریباند را نیز حسینی از احمدزاده گرفت تا این توپ به کرنر برود.

*دقیقه ۵۱: اشتباه دانشگر نزدیک بود سلمانی را در موقعیت تک به تک با مظاهری قرار دهد که حضور به موقع دیگر مدافعان سپاهان این خطر را دفع کرد.

*دقیقه ۶۴: سانتر خطرناک استقلالی‌ها را مظاهری پیش از رسیدن توپ به یامگا برگشت داد.

*دقیقه ۷۱: شوت سرکش ریگی از پشت محوطه جریمه استقلال، با اختلاف کم از روی دروازه حسینی به بیرون رفت.

*دقیقه ۸۱: سانتر بلند استقلالی‌ها را ابتدا مظاهری و سپس مدافعان سپاهان به شکل کامل دفع کردند.

*دقیقه ۸۸: نفوذ و ارسال خوب رضاوند به هیچیک از مهاجمان استقلال نرسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =