زنجیره فولاد

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران از راه‌اندازی ستاد راهبری صنعت فولاد کشور با هدف بهبود سیاست‌های اتخاذ شده، توسعه و توانمندسازی زنجیره فولاد کشور خبر داد.

به گزارش ایراسین، محمد آقاجانلو مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران با اعلام خبر راه‌اندازی ستاد راهبری صنعت فولاد کشور اظهار داشت: وظیفه این ستاد که ساختاری چابک و اختیاراتی ویژه دارد؛ بهبود سیاست‌های اتخاذ شده و نظارت بر اجرای آنها است و در عمل باعث توسعه سریع و توانمندسازی صنعت فولاد کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی فولادایران؛ با اشاره به این نکته که دبیرخانه اصلی این ستاد؛ در این شرکت مستقر شده است اعلام کرد: وظایف ستاد در شش دسته تعیین و تبیین شده است و مهمترین اهداف این ستاد شامل موارد زیر خواهد بود:

  • سیاست‌گذاری و اتخاذ تصمیمات استرتژیک در راستای تولید پایدار؛ متوازن و رقابت‌پذیر
  • سیاست‌گذاری درحوزه صدور مجوزها و تدوین دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های اجرایی و نظارتی زنجیره فولاد
  • سیاست‌گذاری تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای زنجیره فولاد

آقاجانلو در خصوص تشکیلات راهبردی این ستاد خاطر نشان کرد: وزیر صمت رئیس ستاد؛ معاونت معادن و فرآوری مواد؛ رئیس هیات عامل ایمیدرو؛ رئیس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس؛ رئیس انجمن فولاد و رئیس انجمن سنگ آهن اعضای اصلی ستاد راهبری صنعت فولاد کشور هستند که علاوه بر این‌ها؛ نمایندگان سه وزارتخانه به‌عنوان اعضای ناظر و نمایندگان شش دستگاه دولتی و خصوصی نیز اعضای مدعو این ستاد در جلسات خواهند بود.

بنا به این گزارش؛ مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران؛به‌عنوان دبیر ستاد انجام وظیفه خواهد نمود. شایان ذکر است نمایندگان شش سازمان دولتی و خصوصی به‌عنوان اعضای اصلی کارگروه‌های تخصصی ستاد خواهند بود و نمایندگان هفت سازمان دولتی و خصوصی نیز اعضای مدعو در کارگروه تخصصی این ستاد شرکت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران در خاتمه افزود: ابلاغ تشکیل ستاد راهبری صنعت فولاد توسط وزیر محترم صمت همراه با معرفی نمایندگان رسمی به منزله شروع رسمی فعالیت‌های ستاد و برداشتن گام‌های مهم برای نیل به اهداف کلان اقتصادی کشور خواهد بود.

بدین ترتیب اولین جلسه هماهنگی اعضای دبیرخانه این ستاد جهت برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز تشکیل شد که مورد استقبال اعضا قرار گرفت و با تشکیل کمیته‌های تخصصی مشکلات زنجیره فولاد مورد بررسی و تصمیم‌سازی جهت تصویب ستاد قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =