علیرضا پیمان‌پاک

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مبادلات تجاری ایران و عمان در چهار ماه نخست امسال ۸۰ درصد رشد داشته و صادرات از ۱۴۵ میلیون دلار در مدت مشابه سال گذشته به ۴۱۵ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، علیرضا پیمان‌پاک در همایش فرصت‌ها و روش‌های صادرات به عمان با بیان اینکه راهبرد دولت سیزدهم، توسعه تجارت با کشورهای همسایه است، اظهار کرد: اقدامات مختلفی در سازمان توسعه تجارت برای تسهیل و تسریع تجاری در یک سال گذشته انجام شده است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه توسعه بازار از مهمترین موضوعاتی است که دولت دنبال می کند، تصریح‌کرد: برگزاری کارگاه‌هایی برای آشنایی با فعالیت های اقتصادی کشورها در این راستا انجام می شود که تاکنون برای پاکستان و روسیه انجام شده است.

پیمان‌پاک خاطرنشان‌کرد: عمان بهترین الگوی توسعه همکاری تجاری است، زیرا هماهنگی همه جانبه ای بین دو کشور برای اثر بخشی اقدامات برقرار شده که موفق نیز عمل کرده است.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت ها و دستاوردهای تجاری میان دو کشور را می توان از آمارها مشاهده کرد، گفت: سال ۱۴۰۰ رشد ۶۰ درصدی در تجارت ایران و عمان را شاهد بودیم و در چهار ماهه ابتدایی امسال نیز به رشد ۸۰ درصدی دست یافته‌ایم.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: از سوی دیگر اقدامات زیرساختی که دولت با همراهی اتاق های بازرگانی دو کشور انجام داده اقدامات موثری است که آینده روشن تری برای توسعه تجارت بین دو کشور ترسیم می کند.

وی با بیان اینکه ایران و عمان قرابت دیرینه ای فرهنگی و سیاسی با ایران دارد، اظهار داشت: عزم جدی دولت‌ها در زمینه فعالیت های اقتصادی موجب تسهیل تجاری و فراهم شدن شرایط توسعه شده است.

پیمان‌پاک با اشاره به تاکید کمیسیون مشترک ایران و عمان به فراهم شدن زیرساخت‌ها، خاطرنشان‌کرد: پیگیری و همکاری همه جانبه کشور عمان برای توسعه فعالیت های تجاری با همراهی فعال اتاق های بازرگانی فرصتی را فراهم کرده است که با ایجاد الزامات و زیرساخت ها برای گسترش مبادلات اقتصادی می توان به اهداف دست یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =